Senaste material av Boost III

  1. Boost III

    Kolv mxz 800 04

    Wössner är bra till den motorn och de är minst 50gram lättare än andra gjutna kolvar så motorn blir rappare. Annars kan du sopa i nästan vadsom för numer är i stort sett alla piratkolvar bra förutom kimpex.Om du vill ha lite extra bra piratkolvar så sätt i wössner / Snox Hypeerdrive / spi kolvar...
  2. Boost III

    82.?mm kolvar

    Ja stoppa i vilka 82mm kolvar som helst och shimsa in cylinderforten så de får lämplig klämspat som inte ger mer än 12,2-12,8 statiskt kompförhålklande om du ska köra 98 okt. Och ringgapet slipar du in till 0,53-0,55mm. Optimal klämspalt om vramlager staklager är i bra skick är 1-1,2mm förutsatt...
  3. Boost III

    82.?mm kolvar

    Helt otroligt att de finns Airsal till skoter dem måste du va rädd om.
  4. Boost III

    82.?mm kolvar

    Kvack finns de Airsal cylibndrar med så stort borr dem skulle jag vilja se,,jag trodde de bara fanns till mopeder :rolleyes:
  5. Boost III

    Fått i vattenblandad bensin i tanken, vad behöver man tänka på?

    Häll även i 1% tvåtaktsolja i tanken för spridarnas skull. Vatten har en förmåga att få spridare att ärga ihop så häll alltid i lite tvåtaktsolja inför sommarförvarig.De gäller alla tvåtaktsmaskiner om de ska stå längre tid även utan vatten i tanken.98 okt är bättre för längre dvalor då mer...
  6. Boost III

    Bestyckning 800 motor

    Kolla polaris reservdelslista vilka storlekar närmsta 800 cc motor har för munstycken eller uttgå från 20% större munstycken och höj nålarna 1-2 snäpp. Lågfartsmunstyckena kan du låta vara om den går fint på tomg.
  7. Boost III

    Ski-doo gt 550 -2010 dör vid tomgång

    Lysande. Ang fastärgad chokkolv så häll i ca 2 % olja i bensintaken nu inför sommardvalan och tanka 98 okt för den soppan har max 5% etanol vs 95 som har 10% då ärgar de mindre. De rostar även mindre i ramlager vevstakslager med 98 okt så jag kör enbart på 98 okt i alla säsångsmaskiner.
  8. Boost III

    Elbekymmer

    10v på tomg låter lite lågt men kan ev va ok om tomng är låg typ 1000-1200v kolla vid 3000v för då bör de va 12-14v. Voltregulatorn kan va väck så de är väl de enda vettiga att prova byta nu när de inte funkade med annan mätare. Vist statorn kan ev ge för lite spänning också så mät volten innan...
  9. Boost III

    Justera varvtal på Diablo kit BD RE 3700 -19

    Hälen är längst in närmast infästning vikt. Om maskinen slår upp i övervarv direkt från stillastående och mattfart upp till -70kmt men stabiliseras till rätt varv i högre fart "mattfart" så lägg på mer vikt närmast hälen. Om varvtalet är rätt (850 motor) 8100 max 8200v vid högre mattfart så...
  10. Boost III

    Lynx Adventure GT 1200 4-tec 2010 med ingen tomgång

    Nej jag menar gashängsbrytare som brukar sitta i tumgasblocket men brp brukar inte ha de konstruktionen av någ anledning så jag tror inte den har det. Mät bränsletrycket för bränslepumpen kan bete sig sådär.
  11. Boost III

    Lynx Adventure GT 1200 4-tec 2010 med ingen tomgång

    Finns de gashängsbrytar på den för de kan bete sig sådär.
  12. Boost III

    2017 Commander 900ACE som spökar -> Rev limit

    Då blev de genast svårare ger den inga felkoder som går att klicka fram io displayen som de går på de flesta maski nere? Oljetrycksensorn kan mycket väl fela de händer då o då på allehanda fordon. Du får nog så lov att mäta oletrycket för varje gång du startar den riskerar den att skära i...
  13. Boost III

    Va sitter de i,, stjäls de inga skotrar längre!?

    Ja de va våldsam karma delux
  14. Boost III

    2017 Commander 900ACE som spökar -> Rev limit

    Om den börjat läcka från vattenpumpstätning så går de snabbt ut vatten i oljan och då kan filtret sugas ihop i ett griksblink om den inte har bypassventil? Min Ktm sm 990 har inte bypasventil och de är vanligt vattenpumpstätningen flyger på dem så jag har mont oljetrycksmätare för då ser jag...
  15. Boost III

    2017 Commander 900ACE som spökar -> Rev limit

    Vart felet direkt efter oljebytet? Jag tänker i banorna att den skyddar sig pga av för lågt oljetryck så kan bero på att du vänt oljefiltret fel väg. Jag har varit med om en firma som sabbade en sprillans ny hoj vid första service då de satt in filtret fel väg och då skar hela motiorn för en...