Boondocker by Chris Goes Radien

Säsong 2 Del 3

Pulverlack
Patrik och hans kompis på Pulverteknik i Kungälv lackade ett par delar direkt efter jag lämnat in dom. Så bl.a. tunneln fick jag hämta bara två dagar efter jag lämnat in allt. Resten av delarna behöver doppas i syra för att ta bort den gamla pulverlacken så det tar lite längre tid eftersom dom har begränsat med utrymme i syrabadet.

      

Men eftersom jag fick tillbaka tunneln kunde jag ju montera ihop chassit och sen påbörja att limma fast dom “mattor” som jag fick lov ta bort inför lacken. Så nu står chassit mer eller mindre klart.

Jag har länge haft planer på att byta färg på bromsoket men har varit osäker på om hur avancerat det är att plocka isär ett ok för lack. Så för att inte förstöra originaloket köpte jag ett begagnat på skroten. Det visade sig att det var inte så svårt så jag körde på. Beställde hem en matchande färg till mina Öhlinsdämpare och lackade sen Brembooken gula. Så får vi se om funktionen är Ok då jag får allt monterat och luftat systemet.

Släpet
Eftersom det är lite väntan på att få hem alla delar från lacken så har jag pysslat med att fixa till mitt nya skotersläp. Jag designade ett eget kit till släpet och skickade filerna till Patrik på Wrappington som sen printade ut dom. Dessa dekaler är ju stora då en hel sida bara är en dekal. Men med hjälp av sonen så lyckades vi få fixat 3 av 4 sidor.

Dock misslyckades vi med den sista… Så då jag ändå skulle norrut så svängde jag in hos Wrappington som fixade en ny dekal och hjälpte mig få den monterad. Nu återstår bara några små loggos sen är det klart för vinterns resor.

Motorn
Det har ju varit mycket snack och skriverier om att Rotax 850 tar remmar. Jag själv har inte haft några problem men fick tips från en kompis i Finland som testat fram en lösning som funkar. Den lösningen liknar väldigt mycket den som nu BRP släpt till sina maskiner. Kompis samarbetar en del med Lynx i Rovaniemi så gissar dom fått en hel del input från honom och hans lokala BRP handlar som även testat denna lösningar på många maskiner med gott resultat. Så jag gjorde samma fix med nytt motorfäste till högersidan och sen styvare motorkuddar och shims. Jag kommer också passa på att montera Nord-Lock brickor på Y-röret för att få en stabil montering av det också och inte riskera att dom skruvar upp sig.

Vi använder cookies för att säkerställa att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen antar vi att du är nöjd med det. Acceptera Läs mer