vilken skoter ska jag välja?

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
skulle man ha köpt en sno pro 440 med 600 motor. men jag har också taänkt på en m7 eller en crossfire.... hjälp mig... vilken rekomenderar ni ?:confused:
 

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
Sv: vilken skoter ?

jag vill ha en som går bra överallt. mest djupsnö och ledkörning + lite klättring
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Sv: vilken skoter ?

Om du ska ha Arctic cat så är M7 ett mycket bra alternativ. Även Crossfire passar för led och att leka lite i snön. Fungerar förvånande bra i snön faktist
 
B

Biosteel

M modellerna går att tukta riktigt fint.. kolla bara nitarna regelbundet dom har en tendens till att börja släppa ganska fort i chassit :)
 

Thundercat-1140

Välkänd medlem
3 maj 2008
232
0
16
Bräcke
Finns bara en skoter om du e sugen på lite ös och inte e så sugen på att hoppa!!Thundercat.... Då får du mkt maskin för liten peng... :hello:
 
B

Biosteel

Finns bara en skoter om du e sugen på lite ös och inte e så sugen på att hoppa!!Thundercat.... Då får du mkt maskin för liten peng... :hello:
bryter topicen lite.. är dte su som äger den brutala thundercaten på blocket.. måste säga att den verkar vara ett riktigt monster efter att man har kollat videos på youtube :)
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Sv: vilken skoter ?

Ta det lite lungt nu, kolla på typ chris bruandt/brown. Dom använder sina m-modeller ganska rejält.
Tänk dock på att dessa pojkar har inte orginalmaskiner så man kan inte kolla på dom och säga att maskinerna håller allt, dom har förstärkningar i sina maskiner.men en m7 håller helt klart oom du inte ska hoppa 40-50m med den.då behöver du nog satsa på lite bättre dämpare och lite plåt för att förstärka:)
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Sv: vilken skoter ?

Tänk dock på att dessa pojkar har inte orginalmaskiner så man kan inte kolla på dom och säga att maskinerna håller allt, dom har förstärkningar i sina maskiner.men en m7 håller helt klart oom du inte ska hoppa 40-50m med den.då behöver du nog satsa på lite bättre dämpare och lite plåt för att förstärka:)
Repotage om Burdant (stavning).. Han har en "stock" m1000 med boondocker turbo!
Ganska orginal enligt mig!
 

Fucked up demon

Välkänd medlem
1 jan 2000
308
0
16
Östersund
En F5 ska du ha...liten och smidig, går otroligt bra efter led och faktiskt förvånads värt bra i djusnö. En frisk F5 med kry motor, rätt bestyckade förgasare och oljeblandning och ett väl utprovat variatorkit rockar:evil:, toppfarten är väll inte så jätte hög. Men är det toppfart du är ute efter så är det Thundercat 1140 kisse du ska ha:rock:
 

Tuktt

Aktiv medlem
27 mar 2008
54
0
1
Boliden/Skellefteå
Har haft en Crossfire 7 -06 gick underbart både lössnö och led, den gick även bra att hoppa med den jag hoppade och droppade från klippor osv.. fanns inte en spricka så jag säger att du ska köpa en Cf! :)
 

Thundercat-1140

Välkänd medlem
3 maj 2008
232
0
16
Bräcke
bryter topicen lite.. är dte su som äger den brutala thundercaten på blocket.. måste säga att den verkar vara ett riktigt monster efter att man har kollat videos på youtube :)
Japp det e min kisse på blocket... Har du vägarna förbi bräcke i vinter så får du gärna komma in och prova den...
vh Patrick:ciao:
 

Thundercat-1140

Välkänd medlem
3 maj 2008
232
0
16
Bräcke
En F5 ska du ha...liten och smidig, går otroligt bra efter led och faktiskt förvånads värt bra i djusnö. En frisk F5 med kry motor, rätt bestyckade förgasare och oljeblandning och ett väl utprovat variatorkit rockar:evil:, toppfarten är väll inte så jätte hög. Men är det toppfart du är ute efter så är det Thundercat 1140 kisse du ska ha:rock:
Håller med! kissen e en stygg kisse