Chevron SRI Grease 2 till Ramlagrena.

Bheem

Medlem
4 feb 2007
10
0
1
Upnorr
Har sökt runt i stan och ingen verkar ha isoflex topas nb 52 / nbu 15 Förutom ÅF som vill ha 750kr/50g. :bawling:

Så var in på oljehuset och han rekomenderade chevron SRI Grease 2.

Tillverkad av texaco. Gjord på en semisyntetisk basolja som förtjockats med en termiskt stabil polyurea som har hög oxiditationsstabilitet.

Användnings temperatur. -30 till +175

Passar till höghastighetslager med över 10000 varv/min och vart hög drifttemperatur kan förväntas (90 till 150).

Densitet: 0,92g/cm3.

Dropppunkt: 243 Grader.

Vid testning av livstiden i högtempratur (150) fås en livlängs som är närmare 10ggr längre än med ett konventionellt lagerfett med litiumtvål.

Vad tror ni ska man våga sig på att prova?. :beer:

 
Last edited:

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Jag ringde min närmsta Momentum-butik (30mil) och bad dem skicka ett par tuber isoflex till mig, inga problem.
Det där andra fettet fungerar säkert lika bra, men jag valde ändå Kluber eftersom jag då visste att det blev "rätt".
 

Bheem

Medlem
4 feb 2007
10
0
1
Upnorr
Ohfan så dem skickar grejjer om man frågar. Jo rekomendationer är ju rekomendationer.

Sen verkar det ju som att ingen vågat prova med något annat fett.
Eller i allafall ingen som vill skriva om det på nätet. Vem vet, kan ju va sämre eller bättre.

Nånå, men har lämnat in veven för lagerbyten nu och ska nog be han ta bort packboxarna och så borrar jag i blocket så det smörjs via 2 takts oljan :D .
 

Mange_P

Välkänd medlem
26 dec 2008
400
2
16
Luleå
Inte så konstigt att ingen provat. Man vill ju inte offra motorn om det skiter sig :) Jag hade kört på kluber, det är ju dessutom billigt på momentum
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.258
79
48
Övik
Nja billigt och billigt, ca 200 spänn för 50g är ju ändå 4000:-/kg så, men allt är ju relativt :) Jämfört med hos Ski-doo ärne billigt.

Men helt klart skulle det vara attraktivt med ett alternativ, eller så bygger man om till oljesmörjning.