crossfire handtagskydd

afuran

Medlem
28 feb 2009
14
0
1
Bollnäs
Hej! Är det någon som vet vart man sätter fast fästena till handtagskydden på original styret? Det är ju en hel del plast på styret dock... Ska dom tex sitta innanför broms vätskebehållaren eller utanför?
 
Last edited:

irox

Välkänd medlem
25 nov 2008
188
0
6
Malmberget
Jag satt dom på samma sätt. Vi har ju samma styre. ser inte riktigt hur irox har satt på höger sida men dom ska sitta likadant som på vänstra handtaget.
högra sitter till vänster av gashandtaget då jag inte kunde sätta den till högra pga handtags värmarkabeln, samt att jag behövde göra en egen bricka på 2cm och köra med en 90mm bult.
 
Last edited:

JohnH

Aktiv medlem
23 jan 2009
66
0
6
Luleå
Nackdelen med original är att fästena är restade från fabrik mest hela tiden. Jag kör med original men fick vänta halva säsongen innan dom kom.
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jag kunde utan problem sätta den tunna plåten till fästet under värmarkabeln. Skar bara försiktigt bort nåra milimeter av gummit på handtaget å sen var de bara att sätta dit de :)
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Tjena!
Halft off topic men jag tänkte bara höra om någon har bild på hur man löser de med handskydd på de äldre styret som sitter på t.ex. M7 -05.
:ciao:
 

irox

Välkänd medlem
25 nov 2008
188
0
6
Malmberget
hur gjorde du med handvärmarkabeln på höger sida? för mig gick den rakt över där handtagsskyddet ska monteras
 

irox

Välkänd medlem
25 nov 2008
188
0
6
Malmberget
Jag fick skära bort nåra milimeter av gummit på handtaget. Sen ska den smala delen av fästet dras under värmarkabeln. Sedan ska de bara vara att skruva ihop de :)
den vänstra gick ju hur lätt som helst att montera så då fästet är rakt uppåt. men den högra sitter fästet rakt fram där kabeln går. om du förstår hur jag menar
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jo, jag tror jag förstår. Jag fick lirka lite grann innan jag fick dit fästet riktigt men de var inga problem egentligen :) Sen ett litet råd: när du väl har fått dit de så ska du inte dra fast de direkt, utan du ska trycka in gasen så den ligger mot styret innan du drar åt skruvarna. Jag höll på att göra de felet.