FireCat ( 2004 ) Höja dynan... ?

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Skulle på något sätt vilja höja dynan på min firecat -04. Undrar om någon har erfarenheter av detta eller något tips?

MVH
 

HerrSjögren

Välkänd medlem
17 nov 2006
452
0
16
Sundsvall/ Matfors
Sv: Dyna firecat

du kan ju bygga som ett podium under i aluminium och sen sätta dynan på de... eller försöka få upp själva överdraget men de låter som ett järvt projekt.
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Sv: Dyna firecat

du kan ju bygga som ett podium under i aluminium och sen sätta dynan på de... eller försöka få upp själva överdraget men de låter som ett järvt projekt.
Du menar alltså en ram runt dynan under den? det låter ju som det skulle fungera. Alternativ 2 blir nog däremot som du sa, lite för järvt.
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Sv: Dyna firecat

Du menar alltså en ram runt dynan under den? det låter ju som det skulle fungera. Alternativ 2 blir nog däremot som du sa, lite för järvt.
Någon som säljer eller vet någon sida där det finns fsx dynor eller liknande "boss" dynor. söker efter en högra dyna till min f5 -04. Berätta gärna vad ni vet om dynorna eller hur dem fungerar.

Tacksam för svar.
:)
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Sv: Dyna firecat

Du skulle ju kunna köpa en prox dyna...(bara ett tips)... Jag har en polare som har en sån och det blev as nice på hans..

Lycka till!

Mvh/Jonas
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Sv: Dyna firecat

Du skulle ju kunna köpa en prox dyna...(bara ett tips)... Jag har en polare som har en sån och det blev as nice på hans..

Lycka till!

Mvh/Jonas
Satt han dynan på en firecat?
Någon som vet nån hemsida med fsx dynor eller liknande?

:D
 

SMiT

Aktiv medlem
9 okt 2004
62
0
6
JmK
Sv: Dyna firecat

Jag har en dynhöjjare för firecat, inte den snyggaste men men.
 

SMiT

Aktiv medlem
9 okt 2004
62
0
6
JmK
Sv: Höja dynan på firecat

Dom funkar nog inte så bra på firecat tror jag då man skruvar fast dynan där bak.
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Sv: Höja dynan på firecat

Dom funkar nog inte så bra på firecat tror jag då man skruvar fast dynan där bak.
joo, det var nog lite mer så jag hade tänkt mig. Att man skulle kunna lägga något mellan chassiet och dynan.
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Sv: Höja dynan på firecat

joo, det var nog lite mer så jag hade tänkt mig. Att man skulle kunna lägga något mellan chassiet och dynan.
Eller helt enkelt byta till en annan dyna, kanske nyare f-dynan som sitter på -05/-06.
Har även sett bilder på firecat med BOSS dynor. men har hört att dom är ganska dyra. Om det inte finns beggat någonstans.

Skulle det kunna passa med en 440 sno pro dyna med lite modefiering?
Skulle isf bli riktigt nice :) :) (om den nu är högre?)

Tack för svar
MVH
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Jag satte en dyna från en -05:a på min 03:a, det höjer rätt mycket.
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Jag satte en dyna från en -05:a på min 03:a, det höjer rätt mycket.
jo vi har en f7 -05 i familjen och man känner ju direkt skillnad både höjd och hårdhet när man kör.
Men att köpa en ny sån känns lite dyrt. skulle va om man fick tag i en beggad. Men är det någon som vet om en sno pro 440 dyna från -04 och uppåt skulle kunna passa?
med lite modifiering förstås.

som sagt så tror jag att det skulle bli riktigt fränt :)
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Ja köpte en ny dyna från "the outdoor shop" å monterade på min 04'a.
Det var strax före jul.
Köpte lite andra saker också.
Dynan kostade 1800:- då.
Kostar 6200:- här hemma tror jag.
Flygfrakten gick på ca 600:-
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Ja köpte en ny dyna från "the outdoor shop" å monterade på min 04'a.
Det var strax före jul.
Köpte lite andra saker också.
Dynan kostade 1800:- då.
Kostar 6200:- här hemma tror jag.
Flygfrakten gick på ca 600:-
Någon som vet om det skulle passa med en sno pro 44 dyna? från -04 o uppåt.. om den nu är högre?
annar, någon som säljer en 05-06 firecat dyna?

MVH