Funäsdalen?

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Finns bara ett friåkningsområde, Gröndalen. Ligger nära Bruksvallarna. Kör inte utanför lederna på andra ställen, det förstör bara för alla andra. Har du slutburk på skotern så lämna den hemma, de har hård koll på såna däruppe nu. Flera leder är hotade pga dessa, man måste stänga pga turisterna klagar.
 

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
Finns även ett nytt litet friåkningsområde i år.
Det är i grusgropen där du åker över vägen efter myren mellan Funäs & Bruksvallarna. (syns nog :D ).
Vi ska också upp Tis-Fredag den veckan, blir nog en tur till Åre någon av dagarna.
Hör av er om ni inte hittar friåkningsområdena, kör som folk & GENA INTE i skymda kurvor & krön !!!!:D ;)
 

Jocke47

Välkänd medlem
20 aug 2006
234
0
16
38
Falun
Grönfjället och Klasberget heter området (ligger mellan två toppar) med lite sjöar och annat smått & gott
 

rejvarn

Medlem
24 jan 2007
10
0
1
Hede
hej eller så åker du till lillfjället som ligger bara nån mil nedanför funäsdalen. där får du köra som du vill på fjället och ingen ledavgift. vi brukar köra där för vi bor bara ett par mil nedanför lillfjället i byn hede..
 

Tobbis

Välkänd medlem
22 apr 2006
152
0
6
Sveriges mitt
Ramundberget har ett iafl, sen så har dom även ledavgifter kanske mindre kul
Tänk efter hur lederna ser ut där innan du klagar på ledavgifter.
Jag har aldrig åkt på bättre leder än där och det har vi ledavgifterna att tacka för :)

Eller klagar gör du kanske inte men hoppas du förstår vad jag menar :)
 

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
Jo just, kom hem därifrån igår & efter 40 mil på blandat betalled & inte så var vi alla överens.
Betallederna i Funäs är värda varenda krona.
Lederna kring Hede & Ljundalen är helt okej men inte att jämföra med Funäs.
300:- för 2 dagars perfekta leder betalar jag gärna.