Glasögon som inte immar !!! Har hittat lösningen !!!

Erikskidoo

Aktiv medlem
7 jan 2010
60
0
6
luleå
När jag kör fast eller kör sakta så immar glasögonen igen har provat anti-fogg spray,raklödder,schampo och de senaste inom kropps vård antiperspirant deodorant som man kletar fulla ansiktet så de börjar sticka och svida på läpparna (Tror inte man ska ha de i ansiktet)
men detta funkar så till alla män som svettas vid minsta ansträngning köp en deo skulle tro att rollon e bättre än spray då man har mer kontroll :p

Obs de sticker dom första minuterna och ögonen rinner om du har brottom med att sätta på dig glasögonen så kommer de att svida i ögonen i några minuter innan deon har torkat
 

Erikskidoo

Aktiv medlem
7 jan 2010
60
0
6
luleå
Har fläkt men kan inte använda dom p.g.a att dom torkar ut mina ögon när jag har linser och dom låter wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
 

dema

Välkänd medlem
6 aug 2005
708
0
16
49
Uppsala
Jag har framfört önskemål om eluppvärmda glasögon till dom flesta tillverkarna, alla utom AFX tyckte det var en dålig ide!
AFX har nu ett par glasögon med eluppvärmd lins i sitt sortiment, tyvär har dom byggt på ett par skidglasögon(vilken skidåkare har eluttag?) och använder sig av en kabel som är supergrov och blir stenhård i kyla :(
Ska ha en utvärdering i sommar med AFX och försöka få dom att inse att glasögonen behöver sluta tätt i en crosshjälm och att batteri skulle vara bättre än att ha en sladd till skotern!
http://www.afxhelmets.com/snow/dl-goggles.php
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
dema: Det är kanske bara jag. Men jag har använt mina smith turbo fan pro extreme hela vintern och ner till -25. Med fläkten på hela tiden så immade det aldrig om jag inte började lyfta i skotern och anstränga mig för mycket. och blev det imma så tog jag av mig brillorna. Trädde remmen över styret och magnapullhandtaget och sen tryckte jag ner själva glaset under huven till värmen och stängde. Då for imman bort efter några minuter.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Har faktiskt aldrig problem med att glasögona immar igen. Visst dom immar igen när man stannar och om jag andas rakt ut, men andas jag med näsan eller neråt så immar dom inte hur länge ja än står stilla och om dom skulle råkas imma igen så försvinner det när man kört 20m.
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
samma för mig som stins1 har inga problem visst kan de imma lite när man står still å flåsar men då tar jag av mig dom å stoppar innanför jackan men bara om man ska stå still en stund annars är bara att köra en liten bit.