höja styret...

joorå

Välkänd medlem
28 sept 2007
118
0
6
rätansbyn
tänkte montera styrhöjare + annat styre på srx:en nu pga. att jag står mer än sitter när jag kör.. måste ju förlänga bromsslang och vajer till gas och oljepump. bromsslang är nog inga större problem att hitta, men vart hittar man vajerförlängare tro ? eller är det enklast att byta hela vajrarna kanske ?

passar dom flesta höjjarna srx? jag menar inga blockhöjare...för det sitter redan en 2" blockhöjare på. den gick att sätta dit utan förlängning.

styret blir så bakåttiltat med blockhöjarna tkr jag. vill ha en som man kan justera så mycket bakåt eller framåt som man vill.
 
Last edited:

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Finns ju trådar om just detta ang. förlängning av gas och olje vajrar.

Jag köpte viper mountain gas vajer då den är längre samt att den har ett förgreningsblock så de går bara en vajer upp till styret istället för två.
 

joorå

Välkänd medlem
28 sept 2007
118
0
6
rätansbyn
okej, men det går alltså att använda samma gashandtag ändå ? har lite dumma frågor nu för att jag inte har kollat så noga på hur det ser ut än :D

en sån förlängare lär ju yamahacenter kunna ta fram, men han lär ju inte va så billig ?
 
W

w3stman

Höjde mitt sxr-styre med 4" höjare. Behövde inte byta något allt utan bara dra om några wierar lite smidigt :rolleyes: Annars rekommenderade Yamaha Center att köpa till exempel en Mounatin Max wire för dom va tydligen längre orginal.