Har du en DPM i din ski-doo?

aka__

Medlem
17 jan 2007
40
0
1
Haparanda
Tjena! Som jag skrev i en tidigare topic så nämnde jag att det sprutar bensin från min DPM i min summit 700 -00.

När jag googlar bilder på DPM:ar så ser det ut som att den ska vara "pluggad" där det sprutar soppa ifrån min.

Däremot så ser jag ingen bild som visar direkt att det ska vara så, endast hittat bilder framifrån... om du har tid och lust, kan du springa ut till garaget och ta en bild och ladda upp här på din DPM?

Behöver se den från sidan (mot slutburken).

Skulle uppskattas som fa-an! =)
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Sprutar det när du kör eller när den står stilla efter du kört?

På min 600ho kunde det bubbla upp soppa i slangarna när det var varmt ute. Vilket resulterade i att den blev sur och inte ville starta.
Men såg sedan det läkte soppa från pumpen och efter jag bytte den gjorde den aldrig mera så.
 

aka__

Medlem
17 jan 2007
40
0
1
Haparanda
Henkkaa: Nej den ser ut såhär: http://bilder.lagabasen.se/delar/1086/1086295509vy1.jpg

Brygg: Jag köpte skotern med motorn isärplockad pga vevaxeln, den var av.. så jag bytt nästan allt å nu satte jag hela paketet in i chassit.. när jag startade skotern så märkte jag att det sprutar bensin från DPM'en... vilket jag antar att det inte ska.

Om ni tittat på bilden jag länkade ovanför så ser det ut som en mässing "plugg" på sidan vid slangen. Skulle vara fint om man fick en bild från den vinkeln.
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Börja med att dra av dom tunna slangarna som går från förgasarna till DPM och starta och se så det inte kommer ur dom. Då fungerar slangarna som avluftningar som förgasare uta DPM gör
 

aka__

Medlem
17 jan 2007
40
0
1
Haparanda
Asså jag tror att den fungerar som den ska, men att pluggen (vilket det ser ut att finnas) är borta. För att det är ju därifrån bensinen sprutar ut.
 

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
hmm det ska inte vara bensin överhuvudtaget i DPM den ska ställa trycket u förgasarna beroende på ute temp och höjd, har varit med om att det dock kan komma lite i slangarna (speciellt om man rullar den) men det är bara att ta lös och blåsa torrt. Bifogar en sprängskiss på hur det ska se ut
 

Attachments