Hoppskoter under 25.000?

E

Eric.K

hejsan.jag är himla sugen på och börja hoppa lite lätt!
kör mototcross sedan tidigare och kör i fullstor ramp

så min fråga är:
jag vill ha en skotrer som går att hoppa med + att jag ska kunna köra efter led och liga och gasa på friskt!!

har som sagt 25000 och inte ett öre med=D
 
E

Ej medlem/Inloggad

jag har en polaris xcr 440 -96 om du e intreserad??


MvH anders
 
E

Ej medlem/Inloggad

Pris på den ??

men annars.går det att hoppa någorlunda med en mach 1 ??
eller en formula z ??

jag menar inte hopp över 2meter!"
 
T

Trumpeten!

Määäni"Blaze"

Jag hoppar i fullstor ramp?

när hittar man en fullstor ramp på under två meter? jaja iaf, för hopp på 2 meter funkar nog vad som hellst med en fotstegsförstärkare, en gammal indy vore nog det ultimata att hoppa med då, men måste vara efter -88, då dom fick XC-100an som boggie, och en sån kan du iaf få för under 15 000! annars så finns ju sno pro/Zr 440 maskiner för ungefär det priset, och också vissa zr maskiner!

Jag äger en indy trail 500 -88(for sale förövrigt) som går utmärkt att hoppa med, jag är ingen Jim Blaze(trots att jag försöker att vara) men hopp på ca 7 meter långt och 1,5 meter högt har väl förekommit,(givetvis med klantig landning som följd,min största talang=) och hittills har bara EN SAK PAJJAT, EN BOGGIE AXEL! beställde en ny från en återförsäljare tillsammans med en ny kimpex gold gasstötdämpare baktill samt ställde om bakre saxens infästning, nu är boggien stenhård och bangar aldrig, inte ens med landningar på bar is, den gör ca 120 och axxar skapligt, så en sån skulle jag starkt rekomendera, fast har du 25.000 så tkr jag att du ska investera i något nyare!

Mvh Manne"Blaze"Palmqvist
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Min kusin hade en XCR 440 -98 för några år sen, snacka om kul och lätt lekskoter som inte bangade flygturer. En sån för du med lätthet för 25 pix!
 

Moore

Välkänd medlem
25 okt 2005
142
0
6
34
Kalix
Ej medlem/Inloggad skrev:
Pris på den ??

men annars.går det att hoppa någorlunda med en mach 1 ??
eller en formula z ??

jag menar inte hopp över 2meter!"
Är så stora, klumpiga o framtunga. Inte idealiska för att hoppa med.
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Håller med, en 440 zr eller xcr 440 med foxdämparna vore kanske det utlimata! För 25 papp, kan du aknske inte räkna med att du inte får ta till svetsen ändå