Hur i HELSINKI får jag bort motorfästena på pro x2

prox2_800

Medlem
29 dec 2008
48
0
1
Stockholm
Jag blir galen, hur får jag bort motorkuddarna på en Pro x2 800 -04, allt såg ut som en lätt match tills jag skulle ta bort fästena som sitter i chassit, hur kommer jag åt muttern på "insidan" det är stängt från alla håll och kanter, från bandtunneln ere stopp samt även i fram

HJÄLP!!!
 

PrOx2

Aktiv medlem
26 jun 2008
78
0
6
Luleå
Jag blir galen, hur får jag bort motorkuddarna på en Pro x2 800 -04, allt såg ut som en lätt match tills jag skulle ta bort fästena som sitter i chassit, hur kommer jag åt muttern på "insidan" det är stängt från alla håll och kanter, från bandtunneln ere stopp samt även i fram

HJÄLP!!!

Kuddarna har ju tre "flärpar" som sticker ut längst ner på dom dessa är i metall i dom kan du bryta ganska mkt själv fick jag spruta 5-56 och låta de ligga på ett tag för kuddarna hade som "limmat" fast sig själva i chassiet sen är de bara och bryta och vålda :)
 

prox2_800

Medlem
29 dec 2008
48
0
1
Stockholm
kan man inte bara skruva i gängstången då?
huuum? vad menar du? hur menar du?

jag antar att motorkudden sitter med en mutter på baksidan,, alltså om du håller motorfästet i handen har du gänger åt båda hållen, samt att den sätts fast med mutter från båda hållen? eller ere "mutterstycke" i chassiet så du gänger ner fästet för hand? tycker dock att den borde sitta med en mutter på baksidan.. och hur fan kommer jag åt dom!!

snart svetsar jag fast motorn :stupid:
 

prox2_800

Medlem
29 dec 2008
48
0
1
Stockholm
bör tilläggas att jag inte fått mina nya än utan vill få bort de gamla först, så jag veta alltså inte hur fästet ser ut ner på chassie sidan, gängas den ur? hela fästet alltså, eller sitter den med en mutter på insidan?
 

prox2_800

Medlem
29 dec 2008
48
0
1
Stockholm
Kuddarna har ju tre "flärpar" som sticker ut längst ner på dom dessa är i metall i dom kan du bryta ganska mkt själv fick jag spruta 5-56 och låta de ligga på ett tag för kuddarna hade som "limmat" fast sig själva i chassiet sen är de bara och bryta och vålda :)

du verkar ju veta hur de sitter.. men om det är gängat ner i chassiet känns det juh meningslöst att bryta :hmmmm2: grejen e den att mina är av,
har separerat helt..
 

PrOx2

Aktiv medlem
26 jun 2008
78
0
6
Luleå
du verkar ju veta hur de sitter.. men om det är gängat ner i chassiet känns det juh meningslöst att bryta :hmmmm2: grejen e den att mina är av,
har separerat helt..
okay det sitter inga muttrar i chassiet de är gängat, de jag menar är att kuddarna består ju som av 2 runda metall skivor med gummi i mellan och metallskivan (som jag antar sitter kvar på din) som sitter emot i chassiet har som tre flärpar på sig som man kan få tag på sen är det "bara" och gänga ut dom, mina satt så in i h-vete. :)