Moddade,hemmabyggen mm..

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Nån som håller på med att modda eller styla sin skoter i sommar eller kanske håller på med ett hemma bygge?!Skulle vara kul om ni visade bilder och skrev lite fakta:)

Tomaser

Välkänd medlem
6 feb 2006
250
0
16
49
Örebro
Ja visst finns det dom som har moddat skotern i sommar! Min Arcticat Wildcat förgasare 92:a har fått sig en genomgång! Jag har höjt den fram 3 cm, flyttat ner boggien 3cm fram o 5cm bak, styrhöjare ca 5cm, styrhooks, monterat dit backväxel, + lite dekaltrimning så det mesta av dom lila o gröna färgerna e borta! Det som återstår innan vintern e att sätta dit långa handtag + att byta ut starthantaget mot ett svart!

Titta på skotern här!

-----------> http://www.mypix.se/ShowFriend.asp?AID=JPCNRQIRNPC

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Såg fin ut...men en sak som skulle göra den finare är ett crosstyre och om du tar bort rutan och den svarta plasten som sitter fast i rutan(ett litet tips)..;)

R

Robin

diggade inte din dyna på mountain bygget, hoppas du ska göra om den til det bättre?

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
hmm, vet inte om du såg det, men på startsidan står det vad som ska göras (ny dyna ja) och om du tittar på "ihopmontering" så är det en arctic cat puma dyna som gör tjänsten där, så ja kan testa körställningen. så näe, det ska inte vara den dynan.

R

Robin

hmm, vet inte om du såg det, men på startsidan står det vad som ska göras (ny dyna ja) och om du tittar på "ihopmontering" så är det en arctic cat puma dyna som gör tjänsten där, så ja kan testa körställningen. så näe, det ska inte vara den dynan.
ok, läste typ ingenting, kolla de bara bilderna... (ungefär som man gör med en kalle anka tidning :p)

R

Robin

kan väl lägga in lite bilder på min racer då:

har väl bara dragit på ett cross styre hitills å 4,5" höjjare... kom med förslag på mer att göra