Nytro TTX -13 Kompressor

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Säljer min grymt fina Nytro i förmån för nya projekt! Min första fyrtaktare och jag är helt såld, dock sneglar jag på nya Viper Mtx LE. Inte för att jag är missnöjd med Nytron, men Vipern är läcker!

290 mil i skrivande stund. Utrustad med MPI kompressor-kit på 180hk, grymt vrid då den laddar redan på tomgång! Sedan har den dom nödvändiga uppdateringarna som en Nytro bör ha för att vara rolig från Skinz.

- Skinz 39" framvagn
- Skinz Airframe
- Skinz underseat exhaust
- Skinz freeride dyna
- Rox 2" styrhöjare med rox backcountry styre
- 51mm challanger extreme, saknar dock någon kamm. Ev. byts mattan ut innan den säljs.
- Timbersled frontbåge
- Dragkrok
- Nya grafit-slides
- Dödmans-grepp
- Skidor från en ny viking, modell bred. Fula men sköter sin uppgift!

Slutligen då det är en TTX så sitter det fullt justerbara Öhlinare runt om på maskinen. Fram med både ställbar komp och retur, i boggien enbart ställbar komp.

kort och gott, en riktig dräpare som inte tvekar! Härlig maskin att skråa med då det alltid finns kraft tillgängligt. Originaldyna och avgassystem sitter monterad nu och följer givetvis med. Med originalavgassystem så hörs det inte att den är överladdad, sleeper i all sin prakt!

Har väl ingen panik att bli av med den, skänker dock ej bort den.

http://www.blocket.se/kiruna/Yamaha_Nytro_TTX_kompressor_60147647.htm?ca=1_8&w=0

Har inte hunnit ändra priset i annonsen på blocket än, men sänker den nu till 89 900 kr. Annars får den stå i garaget till vintern.

//Jim