RXL som inte varvar !!!

Beffla

Medlem
14 jan 2008
8
0
1
Iggesund
Hej!:ciao: Jag har lite problem med min RXL från 92. EFI systemet är utbytt mot 3st mikuni 38.
Den går fint på tomgång, men svarar nästan inte på gasen. Kommer knapt upp i 4000 varv/min. Håller jag strax under tillslagsvarv, bakpuffar den hela tiden. Den startar på första rycket utan problem.
Jag har rengjort förgasarna, renoverat bränslepumpen,nya slangar,nya stift och bytt alla filter.
Den gick jättebra en dag, och dagen efter var den så här. Jag fick ett tips om en liten brytare som sitter i gashandtaget, men vet inte hur jag kan kolla om den fungerar.:hmmmm2:
Nu har snönn kommit, så snälla, hjälp mig!!!! :bawling::bawling:

MVH Beffla

spacecow

Välkänd medlem
6 nov 2005
238
0
16
Falun, Sweden, Sweden
Låter precis som "wire säkerhetsbrytaren" du blivit tipsad om har haft ett exakt likadant problem på en arctic.

Med skotern avstängd så "gasar du fullt" så du kan kolla om du ser någon brytare, knapp eller något liknande. Om det finns en sådan brytare så testa att antingen försöka plugga/ hålla in den med något när skotern är igång och testa eller så kan du rycka ur kablarna som går till gasblocket som nödstoppen och tumgasen sitter på, troligtvis måste du kortsluta nödstoppskablen för att detta skall fungera.

Beffla

Medlem
14 jan 2008
8
0
1
Iggesund
Nu fungerar den !!!!
Det var så enkelt som att en av kablarna till en av spolarna var glapp.
Skrapade rent och klämde ihop kabelskon lite så blev det bra.
Nu ska här åkas.

Beffla

E30

Medlem
6 feb 2009
16
0
1
Kan vara så enkelt som att gasarna inte är synkade, jag vill nog rekomendera att göra det varje sesong. jag har nyss gjort de.. Och gör det NOGRANT!