Shims? Vad är detta? :)

pitepalten

Välkänd medlem
2 okt 2009
144
0
6
Plockade isär diamond driven på min f6a - 05 för dryga året sen. Har inget minne av nå shims men likväl ligger dom här i påsen :/. Enda jag kan tänka mig är att de suttit på utsidan mellan dd och sekvariator. Hjälp :).... finns en anledning varför man ska plocka ihop direkt

uploadfromtaptalk1329280805014.jpg
 

Zmeagol

Aktiv medlem
25 sept 2010
84
0
6
Östersund
Är det inte Shimsen man lägger innanför den där plastskruven i sek-variatorn för att justera hur högt/lågt remmen ligger i den.
 

pitepalten

Välkänd medlem
2 okt 2009
144
0
6
Jo precis sånna är det men fattar inte varför dom låg i dd-påsen. Måste ha följt med den på nått sätt

Sent from my LG-P990 using Tapatalk
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Det stämmer som alla skriver. Du skulle ha noterat vilka du hade monterat när du tog isär det. Bara att prova sig fram nu...
 

pitepalten

Välkänd medlem
2 okt 2009
144
0
6
Iom att jag har "ny" dd måste jag väl ändå prova mig fram? Hur som helst satt allihop där på gamla dd. Får börja så :). Tack för hjälpen

Sent from my LG-P990 using Tapatalk
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
erik G har rätt ... har du inte rört motorn ska du ha lika många shims nu som sist, då alla diamond drive är lika stora oavsett drevning .. dom där shimsen justerar du sekundären i sidled med ...
har du rört motorn kan du behöva ta bort/sätta dit en bricka extra men använd då motorlinjal ..