Ski Doo Olympiq -71

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Tjenare!

Jag kan nog få tag på en sådan för 1000 kr. Men mattan är fin, dom hade inte åkt mycket med den. Skicket är bra förutom att så måste man koppla om kablarna till framlampan, för kablarna brändes sönder av avgassystemet, sen så är det en spricka i dynan.
Men gick väldigt bra i motorn! :)

Är det värt priset? :)

Sen så vet någon vad man kan få om man säljer den vidare när det där är fixat? På ett ungefär.. :D

Tacksam för svar!

MVH Marcus
 

Polle_man

Välkänd medlem
21 okt 2006
156
0
6
SOLLE
Jamenvisst,en tusing e ju inget för en sån klenod,sen så lär det väl alltid finnas nån nostalgiker som är villig å betala nån krona till om du fixar den.slå till!
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Jo, får se hur jag gör då.. Ska prata mer med han som äger den och försöka få den ännu billigare! ;)

Men någon som vet på ett ungefär vad man kan få för en sådan i rätt bra skick? :)
 

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
Runt 4-5kkr skulle jag tro, om den är riktigt fin. Är inte nå vidare sug efter äldre bruksskotrar.
 

axL_

Välkänd medlem
3 nov 2006
336
0
16
Råneå
en kompis till mej har en sån och den går som satan för att vara så gammal. Ps. skicka ett pm om du behöver nå delar!:rolleyes:
axL
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Runt 4-5kkr skulle jag tro, om den är riktigt fin. Är inte nå vidare sug efter äldre bruksskotrar.
Okej, då vet jag! Men då får jag då tillbaka mer iallafall! ;)

en kompis till mej har en sån och den går som satan för att vara så gammal. Ps. skicka ett pm om du behöver nå delar!:rolleyes:
axL
Kul ifall den är lite pigg för sin ålder! :p
Ja, det ska jag göra isåfall! ;)
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Du kommer lätt att få igen pengarna. Det är smart att köpa rat och rusta upp dom. Det har jag nyss gjort. En kompis till mig har en Olympiq -69 som han köpte av en kille vars farsa hade ägt den fast han hade avlidit, efter det hade den bara stått i en lada. Så nog bör du tjäna ett par tusenlappar.
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Du kommer lätt att få igen pengarna. Det är smart att köpa rat och rusta upp dom. Det har jag nyss gjort. En kompis till mig har en Olympiq -69 som han köpte av en kille vars farsa hade ägt den fast han hade avlidit, efter det hade den bara stått i en lada. Så nog bör du tjäna ett par tusenlappar.

Okej, ska prata med han sen då och höra mer med han! Och kolla lite mer noggrant på den! :)

Men då bör jag tjäna på det! ;)
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Se bara till så att han har papper på den. Det hade inte han jag köpte den av så jag ringde honom den stog på och som tur var så är den inte stulen. Bara något slarv med papperna men han kommer få hem nya papper från VV som han skriver på sen skickar till mig. Papper är viktigt serru annars så kan den som skotern står på bara komma hem till dig och hämta skotern. Som tur var så är mannen på 77 bast som Spitfiren stog på inte en sån utan han har hjärta :)
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Se bara till så att han har papper på den. Det hade inte han jag köpte den av så jag ringde honom den stog på och som tur var så är den inte stulen. Bara något slarv med papperna men han kommer få hem nya papper från VV som han skriver på sen skickar till mig. Papper är viktigt serru annars så kan den som skotern står på bara komma hem till dig och hämta skotern. Som tur var så är mannen på 77 bast som Spitfiren stog på inte en sån utan han har hjärta :)
Jo, jag vet.. Annars kan det bli krångel! ;)