Tjenare!
Åkte upp till Vemdalen i tisdags, (30/12).
Vi tog en provtur på kvällen och hann inte mer än 5 mil innan min Phazer Fx -07 dog på ena cylidnern.
alla uppdateringar är gjorda.
åkte ca 40-50 km/h och den tvärdog på höger cylinder och la av sen när jag släppte gasen.
Dagen efter skruvade vi isär halva skotern för att kunna komma åt och göra ett komptest.
7kg i vänster cylinder och 0kg i höger.
Hur kan detta uppstå? tycker att en sådan ny, 4 taktare med alla uppdateringar gjorda som gått 290 mil inte bara ska dö på ena cylindern ?
trodde detta var bland de driftsäkraste maskinerna man kunde åka på.
men tydligen inte?
Vad tror ni det är som har hänt?
Hur kan något av dem gått sönder?
Kolv som gått? Ventil som gett upp ?
borde väll vara LITE komp iallafall om det är så att en kolv har gått? annars borde det vara ett hål i toppen av kolven? och det var det inte när man kikade ner genom tändstiftshålet.
löft bort topplocket igår, men det blev man inte speciellt mycket klokare av.
ska iväg nu och ta bort toppen, kika ventilerna och kolven.
tacksam för svar!
Mvh Daniel
Åkte upp till Vemdalen i tisdags, (30/12).
Vi tog en provtur på kvällen och hann inte mer än 5 mil innan min Phazer Fx -07 dog på ena cylidnern.
alla uppdateringar är gjorda.
åkte ca 40-50 km/h och den tvärdog på höger cylinder och la av sen när jag släppte gasen.
Dagen efter skruvade vi isär halva skotern för att kunna komma åt och göra ett komptest.
7kg i vänster cylinder och 0kg i höger.
Hur kan detta uppstå? tycker att en sådan ny, 4 taktare med alla uppdateringar gjorda som gått 290 mil inte bara ska dö på ena cylindern ?
trodde detta var bland de driftsäkraste maskinerna man kunde åka på.
men tydligen inte?
Vad tror ni det är som har hänt?
Hur kan något av dem gått sönder?
Kolv som gått? Ventil som gett upp ?
borde väll vara LITE komp iallafall om det är så att en kolv har gått? annars borde det vara ett hål i toppen av kolven? och det var det inte när man kikade ner genom tändstiftshålet.
löft bort topplocket igår, men det blev man inte speciellt mycket klokare av.
ska iväg nu och ta bort toppen, kika ventilerna och kolven.
tacksam för svar!
Mvh Daniel