Som bränsletillsats sopar jag i tvåtaktsolja ca 0,5% av bränslemängden man har då skyddas spridarna från att ärga ihop. De är svårare att hitta ett bränsleadditiv som är bättre än tvåtaktsolja jag vet inte av någ ivf som slår tvåtaktsolja.Om man vill va onödigt seriös så tömmer man tanken på soppan och häller i alkylatsoppa som inte innehåller etanol dvs alla alkylatsoppor och dessutom i med 0,5% tvåtaktspolja.Näst bäst efter alkylatsoppa är 98 okt bränsle om man nu har kört på 95 okt och i med 0,5% tvåtaktsolja.98 okt pga att den inehåller 5% etanol vs 95 som kan ha 10%. Etanolen är själva fan för motorn rostmässigt och spridare fastnar lättare med störr inb sprit.
Om du kan starta den då o då under sommaren vore de kanon men kör då motorn så varm att oljan når full temp typ 80c annars trycks inte kondesvatten ut de blir snarare mer kondes vid korta uppstarter.
Om du kan starta den då o då under sommaren vore de kanon men kör då motorn så varm att oljan når full temp typ 80c annars trycks inte kondesvatten ut de blir snarare mer kondes vid korta uppstarter.