Uppdateringar Yamaha phazer 07?

wachen

Aktiv medlem
28 aug 2006
56
0
1
Gävle
Tjenare!
Äger numera en phazer fx -07 och tänkte höra lite angående uppdateringarna på dem.
Vad är det för uppdateringar som görs på den, och när är det dax för dem ?
Kan och förstår ingenting om sånt där.:hmmmm2:

Tacksam för svar.
Mvh D

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Har för mig att det gick ut ett brev till alla Phazerägare om att maskinen skulle in för vissa uppdateringar. Men vissa maskiner är nog fortfarande inte åtgärdade, skulle nog kolla upp din, då en av modifieringarna innebar att man ska byta ut två nitar i luftburken som kan lossna å åka in i motorn, sen så gjordes det en uppdatering av boggien där vissa detaljer byts ut till samma som -08:ans, sen så monterades det skyddsplåtar innanför plastkåpan som sitter längst fram mellan A-armarna så att inte snön ska komma in i motorutrymmet, två hylsor å muttrar byts ut till styrningen. Hör med din åf så kan han se om modifieringarna är gjorda.

wachen

Aktiv medlem
28 aug 2006
56
0
1
Gävle
ok! tack så hemskt mkt för svaren.
Skotern såldes av en firma uppe i östersund, så det är alltså dem jag lär snacka med, eller kan jag prata med Bohlins, som är återförsäljare här närmast gävle?
Är det något jag får stå för eller står återförsäljaren för detta?

Mvh

dema

Välkänd medlem
6 aug 2005
708
0
16
49
Uppsala
Hur långt har den gått? Är den servad så är den nog åtgärdad.
Bohlins kan kolla så det är gjort.
Är det den från Yamaha center i Östersund som gått ca.60 mil så är den såld av Bohlins

Last edited:

wachen

Aktiv medlem
28 aug 2006
56
0
1
Gävle
Det är Mats skoter i Föllinge som sålt skotern till ägaren före mig.
Jag är alltså andra brukaren på denna skoter.
Den har gått 270 mil.
Får ta och ringa ut till bohlins, dem lär ju kunna slå på reg-numret och se om det är något gjort åt den ?
Sen kan man kanske kolla själv, om man har något att jämnföra med?
Hur ser jag om det är något gjort åt t.ex boggien som "JiBe" skrev?
Mvh

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Om du kikar på stötdämparlänkaget som sitter i nedre stötdämparfästet på främre boggiedämparen så ska den vara gjord i alu. å inte i plåt. Om du pratar med din lokala åf så kan han se med hjälp av reg.nr om den är åtgärdad.