vad ska jag köpa??

bizzy

Aktiv medlem
24 jan 2007
86
0
6
hörnefors
jag undrar vilken skoter jag ska köpa om jag ska köpa en polaris xc 00a eller en yamaha srx 00a eller en sxr 00a vilken är mäst prisvärd?

jag skulle vilja vet vilken som har bäst dämpning och vilken som går bäst efter leden. är tacksam för svaren.
 

bizzy

Aktiv medlem
24 jan 2007
86
0
6
hörnefors
jag undrar vilken skoter jag ska köpa om jag ska köpa en polaris xc 00a eller en yamaha srx 00a eller en sxr 00a vilken är mäst prisvärd?

jag skulle vilja vet vilken som har bäst dämpning och vilken som går bäst efter leden det ska vara en 600. är tacksam för svaren.
 
Last edited:
J

Jona$

Ja för det första formulera dina frågor bättre, tex finns det olika kubik av sxr och xc vilket i sig gör stor skillnad...skriv mer vad du vill få ut av skotern och kubiken och årsmodellerna på maskinerna
 

bizzy

Aktiv medlem
24 jan 2007
86
0
6
hörnefors
jag vill ha en 600 års 00 som går bra efter leden och vill inte skruva så mycke.
jag vill kunan ha roligt efter leden och i lite djup snö.
 

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
Sxr har längre fjädringsväg än srx men vet inte hur den står sig mot xc-boggin. Polarisen är antagligen lättare och därmed bättre utanför spåret. Yamahas triplar är kända för sin hållbarhet men srx har inte mycket att komma med i djupsnö.
 

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
jag undrar vilken skoter jag ska köpa om jag ska köpa en polaris xc 00a eller en yamaha srx 00a eller en sxr 00a vilken är mäst prisvärd?

jag skulle vilja vet vilken som har bäst dämpning och vilken som går bäst efter leden det ska vara en 600. är tacksam för svaren.
XCn kan jag tyvärr inget om.

SRXn går som tåget längs leden, kan du köra är det inte mycket som kommer förbi. Men är istället som ett glödande järnspett i djupsnö, den sjunker som en sten om man inte är villig att jobba lite bakom styret. Ett njurbälte är också att rekommendera då det blir riktigt guppigt.

SXRn har ju inte riktigt lika mycket mos under huven, men är lite högre. Helt klart trevligare då det börjar bli lite snö. Även lite bekvämare då det börjar bli riktigt guppigt (aka oskött byaled).

Då det kommer till kvalité är det som vanligt med yamaha (br 250 undantaget) - tar du den årliga servicen går den livet ut.


Det är självfallet helt baserat på vad jag tycker utifrån mina erfarenheter, ingen direkt fakta :)