Vilken typ av skoter för mig?

Dragonlover

Aktiv medlem
20 jan 2011
72
0
6
Hejsan,

Jag är inne på köpa en polaris dragon... Men vet inte vilken typ som skulle passa mig switchback eller rmk..

Jag vill inte den kortaste. Jag har mest kört på led men kört lite i lössnö och tycker det är roligt och vill lära mig och köra bättre i lössnö men även kunna köra lite på leder. och vill ha en skoter jag kan leka med.. men är en rmk lite överkurs kanske som första skoter? hur är en switchback?

Vad skulle ni rekommendera.. Jag är en tjej så förklara enkelt ha ha ha :)
 

deepowder

Välkänd medlem
23 feb 2010
142
0
6
östersund
Jag har en switchback 600 -06, och är otroligt nöjd med den! jag tycker den går väldigt bra i lössnön, om inte så tar den mig dit jag vill iallfall ;) sen på leden går den också bra, man tänker inte på hur lång den är där, utan den är väldigt följsam och lättkörd.
Otroligt lättmanövrad i snön osv.. prövade en rmk exakt samma förra vintern och kände knappt någon skillnad förutom att den var mycket svårare att ligga på med efter leden pga. högre kammar..

Har bara gått att säga om en sådan, ett väldigt bra köp! :)
 

Dragonlover

Aktiv medlem
20 jan 2011
72
0
6
Okej låter bra. har varit mest inne på swichtback. då jag har trot att rmk kan vara för mkt maskin för mig. men jag testa min pojkväns rmk och den kändes okej.. gäller mest att hitta tekniken sedan spelar de nog ingen roll att du är en liten tjej :) Dock är jag mest inne på switchback.. jag ska ju inte klättre i några berg osv. utan vill mest busa lite i snön.. dvs burka i djupsnön, hoppa och sånt där ni vet.. resten överlämnar jag till proffsen ha ha ;)