xp 600 2008 problem?

svarvarm

Välkänd medlem
7 okt 2010
276
2
16
Malmberget
Tjena! Jag undrar om det var mkt problem med ski-doo:s 600 motorer, variatorer eller andra sorters vanliga fel när nya modellerna kom 2008. Var det i så fall vissa 600 som hade problem eller var det i alla utföranden eller var dom helt enkelt perfekta?

tacksam för svar

:becky:

antson49

Välkänd medlem
30 okt 2009
112
0
6
sandviken
Jag har en TNT 600 xp (500ss förkasar motorn) och jag lär då säga att den går som en klocka!
dock så skruvade de sönder min på verkstad då de lät någon nybörjare byta packboxen bakom variatorn och glömde spåra splinsen (stavning) på primärvariatorn så den vobblade sönder. Men fick naturligtvis en ny som ersättning, men den verkar inte vara riktigt rätt inställd då den verkar käka rem som fan. kom 80 mil på en ultimax rem vilket ska vara den starkaste remmen.

Men i övrigt är det en grymt rolig skoter, lätt som fan och går som fan! riktigt rolig i både lössnö och klart snabbast på led!
Rekommenderas!

Linxskidoo

Välkänd medlem
31 okt 2011
179
1
6
www.youtube.com
drivaxeln på alla xp 08or blev bytta på garantin, något fel på orginalaxeln. kolla bara så att den är bytt!
jag har kört strax över 1000 med min xp 08, chassiet håller det lovar jag. dock har jag bytt bränslefilter en ggn och bytt rullar i variatorn, men på 1000mil är det inte så farligt. motorn går som en klocka men hyffsad slö när det är tungt före