Senaste aktivitet

• asker
    asker svarade på tråden Bensinsnål äldre skoter?.
    Skulle nog också hålla med om att maskiner med rotax slidmatade 494 är nog det bränslesnålaste från den tiden, och ligger i rätt...
  • J
    JAAG svarade på tråden Bensinsnål äldre skoter?.
    Fläktkylt drar i snitt mer än vätskekylt. En fläktkyld motor använder en massa bränsle för att kyla motorn och detta syns på...
  • J
    JAAG svarade på tråden BRP Service.
    Jag håller med, P-driven är inte bra! Man kan tänka sig att BRP knappast betalar mycket mer för inköpet av en P-drive än Polaris betalar...
  • J
    JAAG reacted to asker's post in the thread BRP Service with Gilla.
    Nu läste jag lite snabbt och svarade inte helt rätt, det var viktarmsbussningarna som var sopslut på shreddern efter 100mil, men det...
  • Henrikssons
    Jag hade tidigare en Ski-doo Formula 500. Den skotern var riktigt bränslesnål, tycker jag. Den hade en Rotax 494 cc vätskekyld motor...
  • mattgojohn
    mattgojohn svarade på tråden Bensinsnål äldre skoter?.
    Skotrar i den prisklassen är nog inte dom mest bränslesnåla. Jag hade gått på någon med låg effekt och fint skick, typ dessa...
  • J
    Är på jakt efter en skoter att ha i stugan och budget ligger på kring 15k max men har sett flera skotrar som ligger en bra bit under...
  • mattgojohn
    mattgojohn reacted to asker's post in the thread BRP Service with Gilla.
    Nu läste jag lite snabbt och svarade inte helt rätt, det var viktarmsbussningarna som var sopslut på shreddern efter 100mil, men det...
  • asker
    asker svarade på tråden BRP Service.
  • mattgojohn
    mattgojohn svarade på tråden BRP Service.
    Håller med om fettet, det spelar nog lite roll. Viktigare då att kolla/snurra på dom då och då.
  • J
    Naturligtvis avgör körsätt och körsträcka en del också. Men det är enkelt sätta fingret på dom och snurra. Går det bara jämnsegt så är...
  • mattgojohn
    Då tycker vi olika. Jag smorde frugans i våras och det var ingen skillnad mellan före och efter, bara en trevlig vetskap att det är gjort.
  • J
    Dom behöver smörjas varje år. Det är skillnad på att rullen går segt från att fettet är trögt och att den hackar som den gör när den är...
  • mattgojohn
    Haha Asker, bytte dom dina på Shreddern? I rättvisans namn så är jag säker på att detta inte är ett stort problem alls. Jag har kanske...
  • asker
    asker svarade på tråden BRP Service.
    De byts väll på garantin vid första service då dom är slut :)