GoPro

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Finns på sportscam för billigare:)
299kr för justerbar upp till 50cm och 399kr för den som är upp till 90cm.
Eller så köper du rörfästet för 299kr och fäster det på vad du vill, spaden eller dylikt:)
399 för pinnen, vad tar dom då för tripod adaptern? Inte under hundra kronor iaf, så inte blir de billigare. Sen tror jag inte ens dom hade de i lager :)

Sen så har jag spaden nerpackad i ryggsäcken så den är inte i närheten av att sticka upp nog långt som jag vill. Om de nu funkar vilket jag tror så är de värt 500:-, kan ju även ha den när jag åker skidor i och med att den är teleskopisk :)
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Som nån påpekat tidigare blir det ju lite mörkt då man filmar med GoPro 3 ( tydligen ska det vara så för att bibehålla så mycket detlajer som möligt)

Finns det någor smart sätt i Sony Vegas att återställa ljuset så det blir lite mera natuttroget...alltså mera likt verkligeheten? Just nu så, filmar då det är mulet så set det ju ut som kvällskörning då man kollar på filmen.
 
J

Jona$

Vafan är det så? då kommer jag reklamera den 4:e gopro:n och ta pengarna för då är jag redigt less.
Ska väll för fan inte se ut som natt en mulen dag bara för att behålla detaljer, vad har jag för nytta av det om jag ändå inte ser detaljerna för att det är så inåthelvete mörkat!

Då ska det finnas ett program som lätt å smidigt tar tillbaka ljuset.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Som jag skrev tidigare, det är bara att köra t.e.x Sony Vegas och lägga på en "curves adjustment" Och dra upp ljuset litegrann, nemas problemas.

Annars är det väl bara byta kamera helt enkelt :) 3:an är den absolut skarpaste och trevligaste på marknaden just nu, lite kurvjusteringar hindrar då inte mig från att använda den :)
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Som jag skrev tidigare, det är bara att köra t.e.x Sony Vegas och lägga på en "curves adjustment" Och dra upp ljuset litegrann, nemas problemas.

Annars är det väl bara byta kamera helt enkelt :) 3:an är den absolut skarpaste och trevligaste på marknaden just nu, lite kurvjusteringar hindrar då inte mig från att använda den :)
OK...jag e ju ny på det programmet men kanske jag kan hitta det i nån meny. Justeran man sen nivån bara så man själv tycker det blir bra? Jag testa med "brightness" tror jag det var och då blev det ju ljusare men samtidigt blev det ju som en ljus "hinna" över bilden....
 

Hence84

Välkänd medlem
25 sept 2011
408
2
16
Luleå
Tjena, nu har jag testkört kameran lite, riktigt nöjd med resultatet ur kameran.
Lite funderingar på vad man ska köra för läge på kameran samt i Premiere.

Körde kameran i 1080p/60, kvaliteten blev grym.
Sen i premiere konverterade jag det till .h264, 8 minuters filmen blev 2.5gb stor och tappade all kvalitet =)

Så lite pointers vad ni brukar köra för inställningar tar tacksamt emot!

Första provfilmningen, rekommenderar speciellt 6 minuter in.. =)
http://www.youtube.com/watch?v=UVU3H6lt4Bc
 

cewe

Medlem
2 okt 2011
32
0
1
Sollefteå
Såg de pratades om den där teleskopspinnen längre upp i tråden. Är det någon som har bra tips på någon pinne med fäste om man vill sätta en fram på skotern i tex bågen för att filma sig själv?
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Då kan du bara lägga på lite mer kontrast också så ska det nog bli fint!

OK...jag e ju ny på det programmet men kanske jag kan hitta det i nån meny. Justeran man sen nivån bara så man själv tycker det blir bra? Jag testa med "brightness" tror jag det var och då blev det ju ljusare men samtidigt blev det ju som en ljus "hinna" över bilden....
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Förrra säsongen tyckte man 3an hade en bra bild. Denna älskar jag mer, inte bara för katterna i slutet..
[video=youtube;3wbvpOIIBQA]http://www.youtube.com/watch?v=3wbvpOIIBQA#t=263[/video]
 
A

AssaultRMK

Efter 3år med Contouren så har den gett upp och nu är den nya Black+ beställd :)
3500kr inkl bröstsele och frakt.
 

Tbird

Välkänd medlem
22 aug 2009
370
1
16
Norrbotten
J

Jona$

Och den usla batteritiden,mjukvarubuggar och den mörka bilden black 3 led av?