Sv: Re: Projekt Snowbike "Bergshästen"
Boost III:Jag har varit i kontakt med mcxpress också, de sa att alla hojjar de har turbokonventerat har haft vakuum-gasare. Så det är väl enklast å byta till en sån eftersom det är beprövat.
Det sitter en FCR 41 mx gasare nu, tror du det är dumt gå ner 1mm i storlek?
Hur mycket laddar du på din xr650? Har du någon bränslepump för att få upp bränsletrycket?[/QUOTE]
Ursäkta om vi kapar tråden vi kan ta vidare frågor på pm.
Men jag svara på detta ivf
Det funkar med FCR gasare men axpumpen kan behövas pluggas. Med FCR och alla andra flatslide så blir krävs mer noga bestyckat för att få bort alla stupningar med eller utan turbo, men no problems funkar fint.
1mm mindre vacumfugge har ingen betydelse när man kör turbo.
Bränslepumpen körde jag volvo 940 insprut pump men den drar för mycket amp (ca 8amp) så välj en så snål som möjligt. Kolla in SYTEC pumpar och välj en som bara precis klarar ca 2bar på ca 30-40watt.
Jag laddade 0,8bar = 105hk 99 nm UTAN intercooler på 98 okt. Jag körde den även på 1 bar och 1,1 bar och då bar det av hutlöst.
Boost III:Jag har varit i kontakt med mcxpress också, de sa att alla hojjar de har turbokonventerat har haft vakuum-gasare. Så det är väl enklast å byta till en sån eftersom det är beprövat.
Det sitter en FCR 41 mx gasare nu, tror du det är dumt gå ner 1mm i storlek?
Hur mycket laddar du på din xr650? Har du någon bränslepump för att få upp bränsletrycket?[/QUOTE]
Ursäkta om vi kapar tråden vi kan ta vidare frågor på pm.
Men jag svara på detta ivf
Det funkar med FCR gasare men axpumpen kan behövas pluggas. Med FCR och alla andra flatslide så blir krävs mer noga bestyckat för att få bort alla stupningar med eller utan turbo, men no problems funkar fint.
1mm mindre vacumfugge har ingen betydelse när man kör turbo.
Bränslepumpen körde jag volvo 940 insprut pump men den drar för mycket amp (ca 8amp) så välj en så snål som möjligt. Kolla in SYTEC pumpar och välj en som bara precis klarar ca 2bar på ca 30-40watt.
Jag laddade 0,8bar = 105hk 99 nm UTAN intercooler på 98 okt. Jag körde den även på 1 bar och 1,1 bar och då bar det av hutlöst.