Jag pratade med handlaren idag och de hade hittat felet.
Orsaken var att bränsle filtret inte hade blivit fastsatt i klammern/fästet där det skulle sitta utan hängde/låg löst varpå bränsleslangen med ca 40psi tryck låg och skavde mot variatorn så efter ett tag (ca 40-45km) så skavdes det hål och en fin bränsledimma fyllde motorrummet och den våldsamma branden var ett faktum:mad2: Vad är det för klåpare som sätter ihop dessa maskiner:stupid:
Så nu funderar de eventuellt på att ge mig pengarna tillbaka eller om de kanske ska laga maskinen, jag fattade de som att de tänkte göra det ena eller det andra. ska ner och prata med de i morgon så får vi se.
Om de skulle laga maskinen så skulle det byta ut varenda del som det brunnit på eller blivit minsta lilla skadat men när jag ringde och frågade om de även skulle byta tunneln för det har ju brunnit i framkant på den som jag har förstått det, då blev det bara tyst i telefonen
De har iaf vara väldigt bra att jag har fått låna en maskin idag och i morgon
M8 2010, den var riktigt rolig att köra och smidigare än kompisens summit 600sdi-07:a
Men vad ska jag köpa istället det är ju en M1100T som jag har velat ha, beställde den ju redan i mars... :wacko:
Vad ska jag köpa annars? :help:En till nytro mtx verkar ju lite enformigt, men vad kostar orignal kompressorns som finns till nytro? Eller en M8 162"
eller Pro RMK 163?
Hopplöst när man väntat på ngt i snart 9 månader :Cry:
M8:an och summiten leker i Kittelfjäll, vå åkte inte längre då allt tog sån tid idag.