Polaris 2013

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Menar du att väskan inte kommer att funka på -12an..?
(Funderar på om jag är blåst eller att du ser något jag missar... =P )
Blåst vet jag inte,men mellanrummet från tanken till stagen under dynan är för litet på -13 så väskan från urminnes tider som passat i stort sett alla modeller kommer inte passa på en -13. :)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Blåst vet jag inte,men mellanrummet från tanken till stagen under dynan är för litet på -13 så väskan från urminnes tider som passat i stort sett alla modeller kommer inte passa på en -13. :)
....aaaaahhhhh! NU är jag med!
Jag tänkte på den nya väskan!! =D
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Undra om den där väskan kommer rymmas om man har en extra dunk bakom dynan också?

Känns som att den kommer vara svindyr också haha :)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Undra om den där väskan kommer rymmas om man har en extra dunk bakom dynan också?

Känns som att den kommer vara svindyr också haha :)
Känns tajt, den går ju hela vägen bak till varningsdekalerna framför baklyset.
Fast jag har kommit till insikt att jag inte har ngt behov av reservdunk på Rmk:n, jag eller dagen tar slut före bränslet ändå! :)
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Känns tajt, den går ju hela vägen bak till varningsdekalerna framför baklyset.
Fast jag har kommit till insikt att jag inte har ngt behov av reservdunk på Rmk:n, jag eller dagen tar slut före bränslet ändå! :)
haha jo nog är det så. Har då heller aldrig behövt tanka från den. Men tar man bort den så kommer de garanterat bli så att man behöver den :)

Är den inte allt för omänskligt dyr så kanske man köper en sån där så man slipper ha ryggsäcken på sig alltid!
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.610
94
48
Örnsköldsvik
man blir ju lite sugen... det ända som oroar mig är remdriften... momentet är inget problem fins kuggremmar som klarar av nästan hur mycket som helst på industrierna problemet är varvet...

jag forskade på vad det skulle kosta att bygga remdrift för något år sedan och den ända remen som klarar sådana varv var remmar med kolfibercord typ gates. och en sån rem skulle kosta typ 2500 kr på momentum.


remmarna som traktorpulling och dragracebilar har mellan kompressor och motorn får ju uppleva nästan samma varvtal men dom håller ju typ bara några repor också ( men då är det nog lite mer moment också :p )

Dom flesta (mest ski-doo) ägare för ju köpa variator remmar för 2k varje 50mil. 2500kr är väl inge pengar för skoteråkare?;)
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Men ja, fotstegen kommer att stjäla mycket kunder från eftermarknaden-om dom får en vettig prislapp!
Dom såg riktigt fin ut!
Visst skulle Polaris släppa några sånna där fotsteg för eftermontering på -11 och -12 modellerna. Tyckte jag såg någon sån nyhet i polaris twitter-flöde.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.610
94
48
Örnsköldsvik
Visst skulle Polaris släppa några sånna där fotsteg för eftermontering på -11 och -12 modellerna. Tyckte jag såg någon sån nyhet i polaris twitter-flöde.
Jo nå Burandt edition. står på facebook. Sök på Polaris snowmobiles på facebook så ser du =) (Om du nu har facebook)
 

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Dom flesta (mest ski-doo) ägare för ju köpa variator remmar för 2k varje 50mil. 2500kr är väl inge pengar för skoteråkare?;)
För priset av nya RMK:n kommer vi som åker ski-doo kunna köpa mååååååååååååååååånga remmar! :eyebrows: Var sugen på en RMK själv men när jag hörde priset fick jag en sur uppstötning. Jag hoppas verkligen att det är Polaris som fått hybris efter dom fina försäljningssiffrorna på RMK:n 11-12 och att inte övriga märken hädanefter sätter samma Norgepriser.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
För priset av nya RMK:n kommer vi som åker ski-doo kunna köpa mååååååååååååååååånga remmar! :eyebrows: Var sugen på en RMK själv men när jag hörde priset fick jag en sur uppstötning. Jag hoppas verkligen att det är Polaris som fått hybris efter dom fina försäljningssiffrorna på RMK:n 11-12 och att inte övriga märken hädanefter sätter samma Norgepriser.

vad är det för pris du hört då??
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Ingen vet väl priset än,det spekulerades tidigare i +5k.
Dvs 142900 för en 155" pro som trots att den är längre,lättare,snålare,snabbare,osv osv osv ändå är billigare än en freeride(som antagligen också kommer öka i pris).

Så fortsätt du köpa remmar och olja och sluta lipa :heh:
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Humor att höra en sån kommentar från en Ski Doo-ägare.
Hur var det nu-sist jag kollade kostade en Summit 800 145000:-.

Kort sagt: *fniss!*

Edit:
Det är i år, dom kanske ska gå mot strömmen och sänka priserna till nästa år? ;)
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Det är i år, dom kanske ska gå mot strömmen och sänka priserna till nästa år? ;)
Jag tror helt ärligt (och utan att vara märkes***) att Ski-doo måste börja sänka priserna.
Polarisarna är bättre på allt utom bränsleförbrukningen i nuläget.
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Polarisarna är bättre på allt utom bränsleförbrukningen i nuläget.
Polaris tar snarare mindre när man använder grejerna,så du kan fylla på din mening med "....bränsleförbrukningen vid lugn ledkörning".

Det kan jag köpa. :)