Är det någon annan en mig som limnigen på PROn a armar som släppt?..
åh inte garanti täcker upp det...
Tycker det värkar riktigt klent..
Hade förstått om någon stubbe eller Sten hade tagit där men nu är allt helt rakt och inga skavanker på "a armen"...
Då hade jag förstått om Garanti inte hade täckt...
Har hänt på polarens "Retro"! Ingen som helst skada på a-armarna annars. Men främre nedre längst ut släppte för honom. Han postade något om det tidigare men är inte så aktiv skribent här på forumet. Eller en liten spricka i pulverlacken på övre blev det, tunnare än ett hårstrå vilket vi tror är en direkt orsak av att den nedre släppte, har även sett bild på dom som har knäckt stången i stötdämparna när det hänt, vilket bevisar att det blir väldigt mycket mer påfrestning på de övre delarna då. (på Snowest-forumet man sett det):
http://www.snowestonline.com/forum/showthread.php?t=338458
Polaris verkar riktigt körda ivägg iaf och inte vill ta ansvar för att det är dålig limning, vilket det är! Det är ett jävla skämt! Om man tittar på bilderna i tråden på amerikanska forumet så ser man att chromolyröret har rostat där det borde varit lim, hade limningen varit riktigt täckande runt om hela rörbiten som går in i aludelen som sitter i spindeln så hade inte den där fukten kunnat börja rosta där. Alltså ett fuskjobb vilket Polaris borde ta sitt ansvar över! Såg ungefär lika ut på polarens.
Handlaren vi var in hos (var uppe i fjällen när det hände) var riktigt hjälpsam och tyckte det där var ett självklart garantiutbyte, vi fick låna lite utrymme och verktyg och gjorde skruvandet själv i deras verkstad för dom hade körigt. Sen skulle det ta någon timma för den nya delen att dyka upp. Fick ett samtal mitt i lunchen när vi var iväg och väntade ifrån handlaren som hade blivit uppsmiskad av Polaris att han inte skulle få ersättning för det.
Så blev inte någon ny a-arm för polaren tråkigt nog. Ringde även vår återförsäljare på hemmaplan och frågade hur vi skulle göra (var inte på väg hem då utan hade tänkt åka några dagar till) och ville ju inte ha resan helt jävla förstörd även om en stor del av den var det. Vi fick tipset att dra en bult i den så vi kunde forsätta åka. Blev en M6 eller om det var en M5 bult genomgående, iborrat där hålet limningen har gjorts i.
Det höll tills polaren skaffat ny zbros-framvagn iaf.
Själv tycker jag inte sista ordet är sagt i det där och att han borde kunna kräva en ny a-arm. Inte för att han tänkt åka med orginal men han skulle ju kunna sälja en hel orginal-framvagn då iaf.
Sen för det tredje vet jag inte om man kan lita på sina egna. Dock mer limutskott på mina men det där kommer man alltid ha i bakhuvudet.