Jag har funderat lite på det, kan det räcka med att mäta mellan två punkter, flyttbara punkter? (Med linje mellan)Går det lägga till ett mätinstrument? så det går mäta sträckor?
Har du GPS:en i telefonen aktiverad? Om den inte är aktiverad så positionerar telefonen sig via mobilnätet. Det blir samma sak om du till exempel väljer din position via till exempel hitta.se appen.Om man går in på sidan med mobilen och trycker på knappen för att den ska hitta min position så verkar det som om den inte använder GPS position utan bara position via mobilnätets uppskattning. Är det bara jag som har det så? Går det att få den att använda GPS positionen?
Låter som en bra idé, jag ska försöka ordna in fler markörer, café, parkering och även bensin mack verkar vara av intresse.En feature-request vore att ha en liten "registreringssida" där folk med skotercafe kan gå in å lägga in koordinater och öppettider. Det är ju gott om skotercafeer nu på vintern men de brukar ju bara ha någon liten skylt, fanns de med på skoterkartan så kan man ju lägga rutten efter fika å matutbud.
Att lära sig lägga in saker i openstreetmap är nog lite väl mycket att kräva av någon som bara vill sälja fika 3 månader per år.