är tydligen en yngling i Gällivare som har knuffat igång projektet.kanske finns nån där neråt som kan ta tag i den nedre delen av skoter landet.Jag såg också de där kartorna häromdagen. För en som bor lite söderut så blev man förstås en aning besviken på att kartan börjar 489,5km hemifrån. Det finns faktiskt leder söder om Docksta, varför denna bojkott? Jag måste maila Eniro!
är tydligen en yngling i Gällivare som har knuffat igång projektet.kanske finns nån där neråt som kan ta tag i den nedre delen av skoter landet.
http://www.nsd.se/nyheter/gallivare/artikel.aspx?ArticleId=6723580
Man kan följa arbetet med kartorna på FaceBook om man vill (skoterkarta.se)Jag såg också de där kartorna häromdagen. För en som bor lite söderut så blev man förstås en aning besviken på att kartan börjar 489,5km hemifrån. Det finns faktiskt leder söder om Docksta, varför denna bojkott? Jag måste maila Eniro!
Vad har du för karta?Man kan följa arbetet med kartorna på FaceBook om man vill (skoterkarta.se)
Där finns också en förklaring till varför kartorna inte visar exakt rätt ännu.
Själv använder jag annan ledkarta i navigatorn och enl den startar en led öster om Månkarbo i Uppland. Kanske finns det någon närmare Sthlm som inte finns med på kartan ännu. Eftersom mina leder uppfattas som vägar får jag lätt fram avstånd till slutpunkten och även sluttid med nuvarande hastighet. Upp till t. ex. Statoil i Vemdalen är det 44.7 mil skoterled om man startar i Gyllby öster om Månkarbo. Onödigt vetande och lite för långt för mig.
Samma runt PiteåHär i Örnsköldsvik är det leder på kartan som är stängda sedan 5-10 år tillbaka!
Varför vara snål och inte köpa direkt av kartman. Kostar 400 kr. Lederna visar helt galet fel runt Kalix och Ökx. Kartman uppdaterar ständigt det blir ändringar i lederna. Var inte snåla grabbar.Den från kartman.se
Håller med om att skoterledskartorna inte är speciellt dyra. Men sen tillkommer ju kostnaden för friluftskartan och inte minst själva GPSen om man inte har en sån.Varför vara snål och inte köpa direkt av kartman. Kostar 400 kr. Lederna visar helt galet fel runt Kalix och Ökx. Kartman uppdaterar ständigt det blir ändringar i lederna. Var inte snåla grabbar.