hur får man mer hk och ös i rush 800?

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
fick den frågan idag av en kompis som åker rush, och eftersom jag inte har någon aning och är så kass på att leta så ställer jag frågan här, killen verkar uppenbarligen inte bry sig i kostnaden utan undrar bara vad man ska ha för att den "ska vara värst på leden", s¨snälla hjälp mig

vad ska man göra?

ska den drevas? isf hur?

annan topp? märke?

pipa? märke?

insprutningsbox? märke?

variator "kit"? märke eller delar? speca tack.

tack på förhand grabbar
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
29
Dvärsätt
Om du/din kompis har en schysst återförsäljare och inte är rädd för att betala så åk dit och berätta hur ni vill ha det, dom kan förhoppningsvis både fixa variatorerna, dreva ner och "trimma" motorn om det också skulle kännas nödvändigt :ciao:
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
SLP singelsystem, power commander 5 och 2kugg nerdrevning gjorde stor skillnad på kompisens Dragon 800. Men vässning av variatorerna skadar inte.
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Jag fick en jävla skillnad i min rmk med drev,fjäder å vikter... Men jag vet inte vad man ska sätta i en rush, så jag hoppas på svar från folk som har koll specifikt till rush. Och nej, turbo blir det inte, och det ska tydligen inte lämnas in, för halva grejen e tydligen att skruva dit det själv. Kom igen nu, ingen som vet om en massa braåha hk på delar till rush?
 

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Sen är väl en matta med större kammar att föredra om han nu inte vill att det bara ska spinna :)
 

jirno

Aktiv medlem
10 jan 2012
66
0
6
Haparanda
800 på led å vill ha mer? Har ni E4 som led eller. Tror nog på ett bra variator kit å nerdrevning å lite större kammar på matt räcker nog långt.. Sen ska man ju kunna köra också om man ska va kung på leden:)
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Jag förstår vad ni menar... MEN NU ÄR DET SÅ ATT HAN VILL HA MER HK Å DRAG Å EFTERMARKNSDSDELAR I SKOTERN !! Därför så frågar jag om det... Hade jag velat höra att det inte behövs mer hk osv så hade jag frågat om ni trodde att det behövdes mer hk eller inte... Jag vill ha tips på delar för mer drag och mer hk i en rush, gärna så detaljerat som möjligt å gärna av någon med djup vetskap eller erfarenhet, inget annat. Tack.

Hur skulle ni känna om jag saknade era trådar med tex egna åsikter om att det behöver inte drevas, du har tillräckligt med hk, din skoter är finast grön, ditt styre är högt nog osv osv... Konstigt att ni inte kan bara ge fan i att skriva om ni inte har något vettigt eller relevant att skriva
 

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Jadu, de finns mycke man kan göra...

Börja i rätt ända, med grepp, 44 mm matta och ev drevning på det.
Sen kan man ju börja tvinga luften in i insuget med ett Silber turbokit till exempel.
Åka 200 hk med en kort maskin med 44 mm matta på så kan du ju sälja skidorna för dom kommer inte att användas.
Då har du en roligare maskin...:)
 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
En kompis körde med följande setup ifjol och den rörde duktigt på sig.
Slp pipa och burk, pc5, 21/41 drevning, v-force, 11-68 eller 11-70 vikter tro jag och såklart andra fjädrar som jag inte vet trycken på.
 

jirno

Aktiv medlem
10 jan 2012
66
0
6
Haparanda
Jag förstår vad ni menar... MEN NU ÄR DET SÅ ATT HAN VILL HA MER HK Å DRAG Å EFTERMARKNSDSDELAR I SKOTERN !! Därför så frågar jag om det... Hade jag velat höra att det inte behövs mer hk osv så hade jag frågat om ni trodde att det behövdes mer hk eller inte... Jag vill ha tips på delar för mer drag och mer hk i en rush, gärna så detaljerat som möjligt å gärna av någon med djup vetskap eller erfarenhet, inget annat. Tack.

Hur skulle ni känna om jag saknade era trådar med tex egna åsikter om att det behöver inte drevas, du har tillräckligt med hk, din skoter är finast grön, ditt styre är högt nog osv osv... Konstigt att ni inte kan bara ge fan i att skriva om ni inte har något vettigt eller relevant att skriva
:) .
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
En kompis körde med följande setup ifjol och den rörde duktigt på sig.
Slp pipa och burk, pc5, 21/41 drevning, v-force, 11-68 eller 11-70 vikter tro jag och såklart andra fjädrar som jag inte vet trycken på.
tack så mycket för hjälpen, jag är tacksam för ett vettigt svar! återigen - tack
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
tror dom hade en med 51mm på motorcenter förra året... du skulle ha ringt åå hört med Edvard så finns det nog både variator kit och trimkit som är utprövade så hör med Vilhelmina motorcenter :)
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Har för mig att en av killarna på sledtrax.se redovisade vad han hade i sin Rush 800s variator förra säsongen. Prova sök på den sidan.
 

hotseat

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
64-44-46 Helix funkar grymt bra som led helix på den maskinen. 1,80 drevning med 44mm matta och SPI Pipa
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Om han skall vara snabbast på leden så är det väl körbarhet och fjädring som gäller. Tror det finns effekt så det räcker. Men Öhlins runtom som är rätt justerade lär ju göra underverk :)
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Om han skall vara snabbast på leden så är det väl körbarhet och fjädring som gäller. Tror det finns effekt så det räcker. Men Öhlins runtom som är rätt justerade lär ju göra underverk :)
vilken tur, precis vad jag frågade....
"Hur är det med dig?? - jag har köpt nya skor"

jag bad INTE OM DIN ÅSIKT OM DET FANNS TILLRÄCKLIGT MED EFFEKT...

jag bad om tips på mer effekt/ös i maskinen

-varför blir d alltid så här?
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
..... "ska vara värst på leden", s¨snälla hjälp mig

vad ska man göra?


tack på förhand grabbar
Såhär bl.a. skrev du in ditt första inlägg, värst på leden vad skall man göra?

Att då dissa ett förslag om bättre fjädring???? För mig så är det både chassie och motor som gör en värst på leden. Dessutom så gör en rätt inställd fjädring att man får ner den effekt man har i motorn bättre och på det sätter får man en snabbar skoter...precis som ett variatorkit inte tillför effekt men gör att man blir snabbare......