"måsten" på proclimb?

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Hallå.

Tänkte höra med er som åkt proclimb vad man "bör" utrusta den med?

Handkåpor, skydd för floatarna, isrivare(backbara), dragkrok och powderpros har jag hemma. Har även ett par CA: PRO Mtx jag tänkt testa.

Men vad mer borde man satsa på?

Variatorkitt letar jag efter, bukskydd och bättre bumper står på listan. Mer? Ni som kan, fyll på!

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Mitt rack kommer från speedtech men går nog mer under kategorin last-rack. Det har inget plant i botten som skyddar tunneln mot att tex en dunk ligger och vibrerar och nöter bort lacken.

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
En kompis har en bensinrack på sin A-C men vet inte märke.
Den är gjord för 2st 5litersdunkar, och den är väldigt minimal, man låser dunkarna med en sprint i botten på dunkarna om jag minns rätt, är sugen på en sådan om någon vet vad det är för märke?

Tror inte han vet heller.

downlake

Ny medlem
6 apr 2009
2
0
1
Sundsvall
En kompis har en bensinrack på sin A-C men vet inte märke.
Den är gjord för 2st 5litersdunkar, och den är väldigt minimal, man låser dunkarna med en sprint i botten på dunkarna om jag minns rätt, är sugen på en sådan om någon vet vad det är för märke?

Tror inte han vet heller.
Den kommer från http://mountainaddiction.com
Enligt kvittot från förra ägaren gick det på 164$ inklusive frakt.

krilleprupp

Välkänd medlem
7 mar 2011
140
0
6
Mountainaddictions är grymt smidigt, lätt att montera och lite annorlunda design så man får ofta frågan hur dunkarna sitter fast egentligen. Finns också att välja en större dunk om man inte vill ha två små.

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Mountain addictions har grymma grejer, kan varmt rekommendera combo kittet med en 5 liters dunk och lika stor väska, fördelen jämfört med tunnelväskan är den hårda botten som gör att man kan ha hårda saker som tex. yxa utan att det slår mot tunneln, nackdelen är förstås att den rymmer mindre.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Väcker denna tråd igen.

Har nu fått hem följande (vissa delar sedan tidigare)

Slp powder pros och CA Mtx (ska testa vilka som funkar bäst)
Vitt bukskydd
Grönt stänkskydd (så jag inte förstör det svarta orginalet, verkar inte helt ovanligt)
Handkåpor
Knappsargar
Nödstoppslina
Svart vinyl till tunneln
Arctic Cat tunnel-sido-dekaler
Isrivare
Vinyl till A-armarna (repskydd)
Gröna float skydd
Googleväska
Dragkrok
Styrfäste till kameran

Letar fortfarande efter lämplig väska bakom dynan, gillar inte dragkedjelösningen på dessa, då de bevisligen funkar skit
V-kitt påväg
Håller på tillverka en egen lyktsköld, går det åt helvete så blir det orginal.
Letar även efter lämplig gps för rätt pengar.

Vad är det mer jag behöver för att få ut allt av min maskin?

Tunnelrack behöver jag inte då jag kommit fram till att jag inte tömmer tanken tillräckligt fort för att behöva det.

Har även nya bussningar till styret som kommer bytas ut då orginal börjat glappa, men har inga tendenser till det än efter 50 mil.

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
925? Själv sjukt sugen, håller på att scanna marknaden efter cylindrar och toppar för att bygga ihop. Vet att det kliar i dina trimmfingrar. Du har ju åkt turbo tidigare så :)

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Styrväska är jag inget fan' av. Någon annan matta ser jag ingen poäng med förrän denna är slut. Har funkat ypperligt hitentills så jag är nöjd med den. Sen känns det väll aldrig bra att gå ner i kammhöjd:)

Bigbire anser jag vara för dyrt till antalet hästar man får ut. Men däremot vore det kul med turbo. Meningslöst för min körning, men kul:) beroende på hur mycket jag jobbar till sommar blir det något gjort åt motorn iallafall:)