Polaris 2014

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Hmm, skruvade över allt V-godis till 14, de enda jag behöll var Org remmen! Den small Ida efter 17mil! Om nu poo remmarna är grym igen så borde 809 smälla nån gång nästa helg! Och gör den det så måste det va den högre utväxlingen som spökar! Fan då blir det Avid 7kuggars drivhjul..

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
Hmm, skruvade över allt V-godis till 14, de enda jag behöll var Org remmen! Den small Ida efter 17mil! Om nu poo remmarna är grym igen så borde 809 smälla nån gång nästa helg! Och gör den det så måste det va den högre utväxlingen som spökar! Fan då blir det Avid 7kuggars drivhjul..
Min lokala handlare visste då inte när remmarna vart bättre, han påstog att dom kan va dåliga än vissa av dom, eftersom det fanns kvar en massa sen ifjol! Men jag vet ej, tycker vell ändå att polaris borde ha sån koll så dom int ha samma remmar om nu de e problemet!?

Maengs

Välkänd medlem
26 dec 2013
126
0
6
Boden

lämna in den o kolla upp linjeringen.
Min var helt galet linjerad (14 pro rmk le)
Polaren hade in sin 14 den var sjukt fellinjerad. dom fick lossa motorn o slita till den för att det skulle gå att få till.
verkar inte ha gått så bra för bandet att skruva ihop våra 14´s maskiner

frodzz

Medlem
25 jul 2013
10
0
1
Piteå
Vet ej om det är rätt att posta här. Men med vilken typ av bränsle kör ni i era -14s maskiner 95 eller 98 oktan? Och vad är egentligen skillnaden förutom oktan halten?

JackLynx

Välkänd medlem
11 mar 2013
252
0
16
Lövånger
De flesta mackar har gått över till 10% etanol nu i 95. Kör på 98 oavsett vilken skoter.

Nä, där hade jag fel. En ny sort, E10, kommer 2015. Men 98an är säkrast

Last edited:

frodzz

Medlem
25 jul 2013
10
0
1
Piteå
Då är det bara slopa 95 helt då med andra ord och satsa på 98! Får väl ta med sig dunkar om man är osäker att det finns på macken där man ska!

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.169
1.004
113
Stora Blåsjön
Ok, vad är skillnaden i praktiken? Vilka ändringar görs?
Verkar inte vara någon som vet exakt, men mer soppa får den iallafall om man kör på Eth läget, om det ändras något med tändningen verkar ingen veta?

Maengs

Välkänd medlem
26 dec 2013
126
0
6
Boden
Ok, vad är skillnaden i praktiken? Vilka ändringar görs?
Jok:
Kollade du vad din rmk varvade?
Vet iofs inte om PRO:n och Assaulten ligger på samma utväxling i och med remdrift osv?
Min varvade 7000 i helgen, dock tungt före. men polarens v kittade låg på 8100-8150.
Och den är inte finjusterad ännu. lutar åt ett v-kit för mig..
fransade en till rem i helgen suckkkkk

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Jok:
Kollade du vad din rmk varvade?
Vet iofs inte om PRO:n och Assaulten ligger på samma utväxling i och med remdrift osv?
Min varvade 7000 i helgen, dock tungt före. men polarens v kittade låg på 8100-8150.
Och den är inte finjusterad ännu. lutar åt ett v-kit för mig..
fransade en till rem i helgen suckkkkk
Vad har han för V-kitt på assaulten och håller remmarna för honom?

JOK

Välkänd medlem
22 aug 2013
442
2
18
Norrbotten
Den låg peakade på ca 8250 men sjönk som tidigare med 150-200 varv. Det var i Kronogård igår -4grC. Upplevde en del remslir men remmen ser perfekt ut, sliret beror nog på snö.

Maengs

Välkänd medlem
26 dec 2013
126
0
6
Boden
Den låg peakade på ca 8250 men sjönk som tidigare med 150-200 varv. Det var i Kronogård igår -4grC. Upplevde en del remslir men remmen ser perfekt ut, sliret beror nog på snö.
Vi var i krono också.
Min peakar verkligen inte ens i närheten av 7800 i de föret:p

haha blir att ringa kalix maskiner idag..
min rem fransade som sagt var, men det beror nog på att den inte varvar som den ska nu tror jag..
blir nog att montera antingen ett komplett v-kit eller byta till lättare vikter

Maengs

Välkänd medlem
26 dec 2013
126
0
6
Boden
Vad har han för V-kitt på assaulten och håller remmarna för honom?
Polaren har en Pro rmk 14, det är JOK som kör en assault:)

Han har v-kit från diablo här på forumet, ett ihopplockat kitt av diablo själv. fungerar hur jävla bra som helst och finns inte en tendens till remslitage.

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Polaren har en Pro rmk 14, det är JOK som kör en assault:)

Han har v-kit från diablo här på forumet, ett ihopplockat kitt av diablo själv. fungerar hur jävla bra som helst och finns inte en tendens till remslitage.
låter spännande, vad har han för prylar i sitt kit som kan skilja sig mot övrigas? Det enda jag inte provat att byta är helix men det kanske är dags för det:)