magnapull

jesper_bäcklund

Aktiv medlem
21 maj 2012
62
0
6
holmsund
jag har en lynx rc 800, och idag när jag var ute och körde så skulle jag dra igången den men snöret for bara ut och de raslade till lite sen fastnade snöret längst ute och for inte in. då skulle vi dra igångn den på variatorn och då for snöret tbx. så jag trodde de gick till sig och skulle dra igen men samma problem uppstod. är de nån som vet vad problemet kan vara?

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Förmodligen har något hänt med antingen fjäder eller klacken inuti magnapullen. Bara skruva bort och inspektera, vanligt att magnapullen ger upp på BRP, tyvärr. :)

jesper_bäcklund

Aktiv medlem
21 maj 2012
62
0
6
holmsund
okej. vet inte precis vad klacken är. jag skruva nyss upp de och då var de en röd/orange plast grej (antar att de är klacken) och den var ganska så slut :/

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Japp, det är den som är klacken :) En repsats är rätt så billig, om inte linhjulet är skadat skulle jag monterat en ny repsats och åka vidare. Har gjort så vid fler tillfällen, att köpa en ny magnapull är ganska dyrt (typ 1200 motför 150 för en repsats). Skoterdelen.com har båda.

Lycka till! :)

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
okej jag funderar på köpa den hära http://www.skoterdelen.com/startklacksats-lynx-p-23099.aspx

allt annat såg bra ut de var bara klacken som fick ta smällen :) tusen tack för hjälpen
Japp, bara byta ut de delarna på bilden så kommer det fungera bra igen :) Håll koll på i vilken ordning du monterar isär det bara, så det hamnar rätt när det ska ihop. Slipper du dela på den fler än en gång. Tänk på att hålla ner linhjulet också, sitter en ihoprullad fjäder där bakom. Är lite meck att få tillbaka den om den lossnar :)