sill och potatis. turbo swb projekt!

Sodr

Aktiv medlem
6 nov 2009
80
0
6
Sundsvall
Kanske PPF kan ta hem en?
Nej för dom går inte ut via Vipec, är en kille som betalt halva utvecklingskostnaden av sprutet och köpte X antal hundra ECUs direkt. Pratat med han en del och det ska tydligen bli lite ändringar av försäljningen om jag fattat rätt, har varit att man måste köpa ett gäng ECUs och inte en eller enstaka nu.

PPF har bara Dynapacken och ingen bänk eller? Men som sagt Thomas finns ju nära till hands(men långt bort!) tills vidare annars!

Känns dyrt att köpa sprut och bänka för en rejäl slant, men när man åkt hem med en skoter som inte har haft nån tendens till spikningar och går som satan... är man nöjd!

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Nej för dom går inte ut via Vipec, är en kille som betalt halva utvecklingskostnaden av sprutet och köpte X antal hundra ECUs direkt. Pratat med han en del och det ska tydligen bli lite ändringar av försäljningen om jag fattat rätt, har varit att man måste köpa ett gäng ECUs och inte en eller enstaka nu.

PPF har bara Dynapacken och ingen bänk eller? Men som sagt Thomas finns ju nära till hands(men långt bort!) tills vidare annars!

Känns dyrt att köpa sprut och bänka för en rejäl slant, men när man åkt hem med en skoter som inte har haft nån tendens till spikningar och går som satan... är man nöjd!
kan tänka mig det. :)

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
tänkte göra mig ett snöskydd i fotholkarna både på variatorsidan och mot turbon.
vill behålla viss genomströmning av luft iaf. (kör för övrigt med vent på sidokåpan på variatorsidan och kommer montera ett på turbosidan också.

vill slippa snö på remmen som jag tror kommer bli betydligt värre nu när burandts fotsteg sitter där och skönt att slippa få in snö och barrskog mot downpipen.

så jag har funderat på att borra ur ett ark med plast att nita på insidan eller någon sorts galler eller mesh. känns som att meshen lär gå hål i då det kommer kvistar.

hur har ni gjort och vad funkar bäst?
vill inte sätta en hel skiva längre ut i fotholken då jag gillar djupet då man tex skjutsar barn och kör med en hand. ( har en tvååring som springer omkring och säger "pappa hoppa" hela tiden så vill inte tappa förmågan att skicka skidorna och klämma fast sig med fötterna.:eyebrows:

Just ja, vad tror ni om drevningen då? kör med 19/43 nu och 20/42 (original) sitter på en annan maskin. så jag spånar i om man ska inhandla originaldrev eller hoppa upp nått snäpp? vill inte byta kedja än så de ska funka med samma. ingen som vill dreva ner sin rmk eller swb -12 -13? så att vi kan byta drev rakt av. 19/43 jag har att byta med har gått 70mil.

Har även upptäckt att med burandt brädorna monterade på insidan och med 12mm schims lämnar en ganska stor öppning mellan fäste och plast, där kommer det att skäras ut en plast eller aluminiumbit som sedan nitas i fotholken.

då snöskyddet ska fästas direkt i plåten så skickar jag med en bild. ( kalla mig trög men jag fattar fan inte hur man får bilden att visas i inlägget istället för som bifogad.

Attachments

Last edited:

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Far på järnis i Robban och köp finmaskigt metallnät, tåligt och billigt, gjorde ett nosgaller på lynxen av det och slapp isbildningen runt pipan trots 3 dagars lössnöåka i kittel. Klippte till,vek kanten och stripade på insidan, snyggt enkelt och billigt!

arcticjocke

Välkänd medlem
4 jan 2009
282
0
16
Granö
www.madcap.tk
jag har sånt dära grillnät från biltema i mina holkar och de är nästan för stort hål i dom kommer in snö ändå, dock bara puder. funderade på att skaffa typ mesh lr nå liknande och ha utan på gallret lr göra ny i plast.

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Sv: Re: sill och potatis. turbo swb projekt!

Far på järnis i Robban och köp finmaskigt metallnät, tåligt och billigt, gjorde ett nosgaller på lynxen av det och slapp isbildningen runt pipan trots 3 dagars lössnöåka i kittel. Klippte till,vek kanten och stripade på insidan, snyggt enkelt och billigt!
va in i Robban men jag tyckte att det mest finmaskiga var för stort. va på laitis och biltema också. jag skulle fått tag i högtalargaller på ark..

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
spelar det någon roll vars man installerar egt sensorerna? (självklart i grenröret) men i övrigt? bara att borra två hål där det känns lämpligt eller?

vem i Sverige säljer meshpåsen till "luftburken/gallerkonen"? jag har en massa hål i mitt.
på torsdag ska jag serva maskinen och då ska de också få ställa in tpsen då min tomgång strular. hoppas att de får toppen klar i veckan och min 25aspen anländer så blir det montering i helgen :)

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
satt en stund ikväll och monterade dekalkitt på vänsterkåpan de är fan inte lätt med en hand och en tumme,( läs bubbligt)
kan inte bestämma om jag ska klistra dit bara "potatis" eller "potatisgris"

Det har ju varit endel snack om att polisen ska gå hårdare mot icke CE märkta avgassystem så detta var ju tvunget att åtgärdas snarast.. vad tror ni?

Attachments

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.213
1.046
113
Stora Blåsjön
Grymt dekalkit! Det går väll att pressa in en potatis efter turbon så kommer det inte att låta så mycket :)

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Grymt dekalkit! Det går väll att pressa in en potatis efter turbon så kommer det inte att låta så mycket :)
jag berättade för Hagströms design vad jag ville ha och dom fixade biffen. :) lär ju inte träffa på någon likadan.

potatis efter turbon eller potatis mellan gas och styre..?? jag har inte bestämt mig än..