Såg mig som lycklig ägare av min m800 i ~153 mil när den bestämde sig för att äta upp en variator. Bulletin på den så jag fick en ny av åf.
Nu, 50 mil senare så kastar kedjehuset in handduken... Efter lite "tävling" med en xf1100 efter en skogsbilväg börjar den skorra vid gaspådrag.
Stannar för att spänna mattan då det var första tanken. Blir inte bbättre. Ser då att all olja i kedjehuset är borta.... Kul...
Ringde kompis sol hämtade mig där jag stod, och när jag skulle backa av från släpet så rasslar det bara.... Prövade fylla olja men det rinner rakt igenom.
Någon som varit med om liknande?
Sett på amerikanska forum att det är vanligt att åf drar åt skruvarna på kedjehuslocket för hårt (när de byter olja), så öronen på locket spricker. Misstänker att det därför har hänt något liknande efter servicen på ~150 mil....
Någon som hört talas om detta i Sverige?
Nu, 50 mil senare så kastar kedjehuset in handduken... Efter lite "tävling" med en xf1100 efter en skogsbilväg börjar den skorra vid gaspådrag.
Stannar för att spänna mattan då det var första tanken. Blir inte bbättre. Ser då att all olja i kedjehuset är borta.... Kul...
Ringde kompis sol hämtade mig där jag stod, och när jag skulle backa av från släpet så rasslar det bara.... Prövade fylla olja men det rinner rakt igenom.
Någon som varit med om liknande?
Sett på amerikanska forum att det är vanligt att åf drar åt skruvarna på kedjehuslocket för hårt (när de byter olja), så öronen på locket spricker. Misstänker att det därför har hänt något liknande efter servicen på ~150 mil....
Någon som hört talas om detta i Sverige?