Ska börja riva i skotern, och har en del som ska åtgärdas. Dom två främsta hjulparen i boggien har alldeles för stora hål i aluskenorna pga tidigare ägare kört med skurna lager. Åtgärd jag har tänkt göra är att låta någon TIG:a igen hålen och borra nya. Sedan ska det dit nya lager och slides, även nytt drivaxelslager. Är detta något som ni kan rekommendera?
Sedan ska elen åtgärdas, behöver man dra nya kablar eller räcker det bara att byta ut dom kontakter som ser dåliga ut? Hade gärna velat få igång ex lysen och temp-mätare. Vet att voltregulatorn behöver bytas till en början. Hastighetsmätaren hade jag också velat få igång. Vajern går väl växelhuset, right? Hur ser det ut på det ställe som vajern ansluts mot, något som det är vanligt att det pajar?
Hade tänkt byta kolvar i motorn, nog borde det väl fungera med piratkolvar?
Hela motorn ska lyftas ur och allt ska rengöras från olja, remdamm och diverse skräp. Primärvariatorn är i stort sett som ny, möjligtvis om sekundären behöver sig en översyn. Bränsleledningar ska bytas och förgasare ska rengöras/ställas in.
Är det något annat som ni kommer på som man ska ta sig en titt på?
Det gäller ju en -97 Lynx Grand Touring HC med 670 motorn.
Sedan ska elen åtgärdas, behöver man dra nya kablar eller räcker det bara att byta ut dom kontakter som ser dåliga ut? Hade gärna velat få igång ex lysen och temp-mätare. Vet att voltregulatorn behöver bytas till en början. Hastighetsmätaren hade jag också velat få igång. Vajern går väl växelhuset, right? Hur ser det ut på det ställe som vajern ansluts mot, något som det är vanligt att det pajar?
Hade tänkt byta kolvar i motorn, nog borde det väl fungera med piratkolvar?
Hela motorn ska lyftas ur och allt ska rengöras från olja, remdamm och diverse skräp. Primärvariatorn är i stort sett som ny, möjligtvis om sekundären behöver sig en översyn. Bränsleledningar ska bytas och förgasare ska rengöras/ställas in.
Är det något annat som ni kommer på som man ska ta sig en titt på?
Det gäller ju en -97 Lynx Grand Touring HC med 670 motorn.