Hade samma problem på min 15ons Viper. Jag kom på vad det var, eftersom matt-clipsen har nött på övre svingen såg jag att nästan alla matt-clips var skadade (inböjda) vilket i sin tur leder till att de tuggar sönder drivhjulen.Samma här, har dock några grövre repor vid foten på en kugg, tycker det är konstigt att detta inte upptäckts.
Tänkte höra med ntc imorgon, får se om dom gubbarna har nån fiffig lösning..
Tänkte höra om någon ägare av Viper XTX LE 141" skulle kunna ge ett utlåtande om hur denna maskin är som allroundmaskin. Jag har en en xtrim 800 idag som jag tycker funkar fint till de mesta man slänger på den.
Lite funderingar kring viper xtx:en:
*Hur funkar den att dra pulka med i stilla tempo? xtrimen har funkat helt ok med isrivarna aktiverade
*Orkar dämparna på Vipern med guppig led i högre tempo? Man har ju som blivit bortskämd med PPS-boggin.
Har börjat snegla på Vipen så jag tar gärna emot lite synpunkter.
Är boggimodden en fördel även vid ledåkning eller är det mest för att få den trevligare på skrå och lössnöbus?Det enda du behöver göra på XTX-LE är boggiemodd alá Abris om du vill att den ska resa på skidorna lite mer. En starkare fjäder till centerdämparen är att föredra också då den är lite vek.
Är åtgärder jag även gjort på min xtrim för att få den trevligare när familjen åker i pulkan så det hade jag nästan räknat med då jag läst tidigare att den är aggressiv som du skriver.Sen behöver man väl göra nåt åt variatorkalibreringen då dom är svåra att smygköra med.
Är väldigt mycket av och på, men det finns ju lite lösningar på det.
Mjukare primärfjäder och andra rullar.
Boggiemodd är till för om man vill köra runt träd och bäckar i lössnö. Fjädern i främre dämparen byter man för att den ska klara av knöliga leder utan genomslag.Är boggimodden en fördel även vid ledåkning eller är det mest för att få den trevligare på skrå och lössnöbus?
Är åtgärder jag även gjort på min xtrim för att få den trevligare när familjen åker i pulkan så det hade jag nästan räknat med då jag läst tidigare att den är aggressiv som du skriver.
Hejsan!Nu börjar vintern närmar sig och det är dags för lite nya inköp till min MTX. Tänkte höra lite från er med erfarenhet:
- Abris boggiefix
I samma veva tänkte jag byta fjädern i främre dämparen, som jag förstått det kan jag köpa en fjäder från en polarishandlare. Är det någon som gjort det och vet vilken fjäder som är att rekommendera?
- Front bumper
- Nödstopp alternativt med roll over valve.
Ni som installerat roll over valve, är det värt det och är det gröndjävulskt mycket jobb? Går den fortfarande att använda när man monterar turbo?
Glömde ju skriva det att nödstoppen är en självklarhet, kan inte begripa att det försvunnit på dagens maskiner...!Tack phazer! Då får man beställa en ROV med teether
Tack Crusty! Antar den var hårdare, får åka in och snacka lite med polarishandlaren då och se