Rinab, ett skämtföretag?

Sandström.

Välkänd medlem
7 feb 2011
142
0
6
Sundsvall
Tjena!
Är det bara jag som har haft problem med att få mina beställningar av rinab? Har beställt av dom två gånger.
Den första så beställde jag en ruta till en yamaha srv, den skulle jag få efter två veckor. Nu efter tre år har jag ändå inte fått någon ruta.
Andra gången så beställde jag en comet variator. Beställde den 2/12-2014 skulle komma den 09/12. Kom inte på två veckor, ringde dit då sa han i luren att dom saknade viktarmarna (Fel på lagerstatusen) men att han skulle lösa de med att slänga med liiite tyngre vikter och den skulle gå iväg samma dag. Nu efter YTTERLIGARE två veckor har ingen variator synts till.. Den skulle heller inte skickas runt halva Sverige utan bara 10 mil.. :mad2::mad2:

Bara jag som har haft problem med detta företag eller finns det fler än jag??

Mvh Sandström.

tafflo

Välkänd medlem
19 okt 2008
202
1
18
Har handlat flera gånger utan problem. Även att dom skickade fel men fixade nya grejer fort!

Sandström.

Välkänd medlem
7 feb 2011
142
0
6
Sundsvall
Mjo de är trist, speciellt nu när snön har börjat falla...
Skönt att ni inte har haft problem, då kanske de finns en chans att jag också får mina grejer också! :)

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Du är för tålmodig, jag hade aldrig väntat två veckor... Hade jag inte fått mail med trackningnummer efter två dagar så hade jag ringt tillbaka.

Nu är det några år sedan jag beställe från rinab men då kom då grejerna rätt snabbt, så dom har nog bara något personligt mot dig :evil:

A

AssaultRMK

Inte nu för att vara den, men om det bara är 20mil t.o.r hade det inte varit enklare att åka dit och hämtat variatorn från första början?

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
Har handlat där flera gånger och aldrig utan krångel, man måste ha med gamla sakerna man ska byta å jämföra så det är samma.
Känns som många som jobbar där är helt ointresserade å jävligt okunniga...

Nu handlar jag bara på skoterdelen.se och de är helt perfekt.

rackel

Välkänd medlem
27 nov 2012
152
0
16
Kiruna
Jag har även handlat där flera gånger. Det har hänt 2 gånger att lagerstatusen har varit fel, ringde dom efter 5 dagar och frågat vart mitt paket är, då inser dom att de inte ens har produkten i lager. Därefter har det dock löst sig ganska bra, men man måste ligga i om grejjerna inte kommer.

Kanske har med underbemanning och göra eller en okunnig person bakom hemsidan och lagrets status.

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Jag handlar jättemycket av dom. Har aldrig haft problem.

Edit: Skapar man ett konto hos dom ser man ju även orderstatus och historik.

baconberra

Välkänd medlem
9 feb 2012
344
1
16
Nordanstig
Jag handlar alla mina moped delar och skoterdelar på rinab då dom brukar ha bäst priser men har blivit missnöjd några gånger
tex står att dom har grejen i lager bäesteller den delen man måste ha och sedan lite krimskrams och så får man paketet dock bara krimskramset en gång var det gummi element till en ockelbo ringde och fick svaret att dom "bara" skulle tillverkats i taiwan först,, bra va och andra gången bestelde jag en kolv tog 4 veckor innan denna kolv helvetet var hemma
så om man ska bestella där ifrån får man ha tålamod

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Senaste två gångerna jag beställt från dem (4 resp. 2 veckor sedan) så har jag fått svar jävligt nära inpå deras nästa öppettid, och då fått som svar att något inte funnits i lager (vilket även framgått direkt på produktsitdan) och att det skulle dröja 3-4 dagar extra. Snarare 1-2 dagar extra.
Bra pris på produkter och frakt, snabb frakt, snabb och tydlig service - inget att klaga på.

Sandström.

Välkänd medlem
7 feb 2011
142
0
6
Sundsvall
Mr_Smurf: haha, jo har både ringt och mailat men inte fått svar. När man ringer kommer man direkt till en tant som säger att som bara har öppet mellan 10 och 2 vecka 29,30,31 och 32.. :p

AssultRMK: Absolut! Men nu är det så att jag blev påkörd för nån vecka sedan så kan inte köra bilen..

r0tkiv: Ja precis så känner jag också! Hade handlat på skoterdelen men dom hade inte grejerna hemma medans Rianb Skulle ha de men så vare ju inte..

jagheterdaniel: Hahah såklart väntar jag inte på rutan längre! Den skotern är såld och glömd sen länge!

rackel: Trist! Mjo så känner jag också! Ska ringa dom direkt på måndag igen!

Slätabjörnen: Skönt! De skulle man ha gjort från början! Tack för tipset men detta är tyvärr sista gången jag beställer grejer av dom.

baconberra: Mjo precis dom har ju oftast alla grejer man söker dessutom bra/bäst pris..

camata: Ja vissa värkar det inte vara några problem för. Kanske har att göra med vilken årstid man beställer.

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
Dom har lyckats igen...
Lovar grejer men ingenting dykerupp i tid, får väll se om de ens är rätt grejer om dom kommer nångång :mad2:

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Dom har lyckats igen...
Lovar grejer men ingenting dykerupp i tid, får väll se om de ens är rätt grejer om dom kommer nångång :mad2:
Märkligt, har alltid funkat klockrent för mig. Iofs handlade jag senaste gången i somras. Kan något hänt på personal eller ledningssidan på senare tid kanske?

Vad är det dom har problem med att leverera nu då? Kan ju vara bra att veta så jag själv eller någon annan inte råkar ut för samma sak.

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Dom har lyckats igen...
Vad handlar det om, att det inte kom i fredags eller?
Vad är det du beställer?

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
Beställt en vattenpump, blev lovad pumpen i mitten på förra veckan eftersom ja hade bråttom, senast fredag men dom har inte ens fått fram nå ordernummer än så förmodligen inte ens beställt...

A

AssaultRMK

Beställt en vattenpump, blev lovad pumpen i mitten på förra veckan eftersom ja hade bråttom, senast fredag men dom har inte ens fått fram nå ordernummer än så förmodligen inte ens beställt...
Ursäkta men förväntade du dig något annat?
Tidigare i tråden skrev du att det alltid blir problem vid beställning från Rinab, att dom var så hemskt dåliga på allt och att du aldrig mer beställer något från dem.
Sen beställer du grejer igen ändå och förväntar dig att det ska gå bra?
Om du blir matförgiftad av en restaurang två ggr, inte tusan går du väl dit och äter en tredje gång också?

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Beställde en primärfjäder för två veckor sen, fick snabbt ett mail att de inte hade den i lager och att det kunde ta ca 2 veckor. Men det tog knappt en vecka. Har beställt därifrån kanske 10ggr och det har funkat bra alla gångerna. Samma för skoterdelen och Stenmarks Maskin. Däremot har jag haft mailkontakt med Stenmarks när jag varit osäker på om jag beställer rätt eller ej och fått grymt bra hjälp och bemötande. (off topic)

Men samtliga ställen har för min del hålligt klart godkänd standard i leverans och kommunikation. Sen kan man ju ha både otur och lite väl höga förväntningar/förhoppningar ibland. Och alla gör vi misstag ibland. Så även företag och dess personal. 😉😁 En skoterdel är ändå bara en skoterdel, inget som är livshotande vid en fördröjd leverans. 😎