Arctic Cat 2016

Hardroxer

Aktiv medlem
27 feb 2012
84
0
6
Norrbotten
När är sista datumet för att beställa m8000 hardcore? Hörde på jobbet att det är 15/4. Stämmer det eller är det 30/4 som gäller?

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Det ända som saknas är att det nya mätarhuset som sitter på 6000.
Den mätartavlan satt på vipern och är suveränt!

Men frågan är, kommer det vara möjligt att köra på 36" med eftermarknadsskidor?
Distanserna på orginalskidorna är ju enorma...

Har även jag beställt en hardcore 153"!
Det är synd att M6-7000/viperns mätarhus ser så EPA ut. Hade nöjt mig med vattentemperatur på m8000ins mätare eller är det något mer som behövs från nya mätaren? Föresten varför har du bytt ut vipern?

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Det är synd att M6-7000/viperns mätarhus ser så EPA ut. Hade nöjt mig med vattentemperatur på m8000ins mätare eller är det något mer som behövs från nya mätaren? Föresten varför har du bytt ut vipern?
Insugstemp, plus att den är tydligare och lättare att läsa av.
Är det solljus ute så ser jag inte ett skit i den digitala delen..

Kort och gott så vart suget på en hardcore för högt, min ÅF var inte intresserad av Yamahan, sen så det var en tjomme som ville byta mot sin m8 och då jag kört m8 tidigare så kunde jag inte hålla mig, plus då att min ÅF kan byta in m8an.

nille

Aktiv medlem
14 aug 2004
60
0
6
Någon som har beställt en hardcore som vill berätta vad ni fått för pris!?

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Jag kan inte låta bli att fundera vad denna prisfråga ska ha för betydelse?
Står inte priset i broschyren, eller har era lokala försäljare inte berättat för er vad det kostar?

Skulle själv aldrig ha mage att bråka med min ÅF om nån tusenlapp hit eller dit bara för att nån annan tjomme på nån annan ort minsann fått ett bättre pris..

nille

Aktiv medlem
14 aug 2004
60
0
6
Inte jag heller! Men har inte fått pris från någon än så tänkte höra här ungefär hur mkt mer än monstercash man får ner priset så man får sig en uppfattning av prisbilden, polaris har jag fått in pris på!

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
Inte du heller sen frågar du exakt samma sak? ...................................... ?

Dom tar redan så bra betalt, vet jag vad jag kan få för pris på maskinen så vill jag väl inte betala 10 tusen mer? Jag bedriver iaf ingen välgörenhet till skoterhandlarna.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Gud så härligt det blir då alla skoterhandlarna försvinn för alla är för snål för att ge dem avans på maskinerna.

Redan med monstercasch är det jävligt då 75% är dragen direkt ur handlarens avans.

Fred 81

Välkänd medlem
19 dec 2010
124
0
6
Ingen handlare säljer med förlust. Så ni som är jättetaskiga och prutar kan sova gott även i fortsättningen.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
tycker det är konstigt hur säkert säker du är på din sak.

För att dementera ditt uttalande. Jo, det finns fler än en ÅF som säljer till förlust.

Säljer man för netto är det förlust iomed montering, hantering, försäljningstid osv.

Fred 81

Välkänd medlem
19 dec 2010
124
0
6
Men varför säljer ÅF då? Är väl ÅF som bestämmer om han ska sälja och till vilket pris? Finns nått som heter nej.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Exempel:

Du har köpt skotrar för 1,2 miljoner.

Alla resonerar som du, säljaren väljer att säga nej.
hur länge ska man låsa 1,2 miljoner innan man vill få tillbaka iallafall 1 miljon?

(1,2 mille tog jag då det är ~minimi beloppet att handla för)

Fred 81

Välkänd medlem
19 dec 2010
124
0
6
Enkelt, kundorderstyrd skoterförsäljning! Kunden har fler valmöjligheter gällande färg, matta, dämpare m.m. Som när man beställer ny bil. ÅF får samtidigt koll på hur mkt han ska beställa.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
ingen svensk handlare kan styra över vad fabriken bygger, ävem om det vore trevligt ibland.

Men som det ser ut idag så funkar det inte.

Ska du bara plocka hem på beställning så gäller det att sälja 13 skotrar innan sista april,därefter kan man ta hem på beställning, utan att pruta en krona.

Men har du bara tre kunder på förköp, har du tio maskiner i lager du förr eller senare måste sälja för att minimera förlusten (helst under gällande säsong då skotrar son alla vet, inte höjs i pris till året efter)

År två bestämmer kgk vad en ny fjolårsmaskin ska kosta, vill inte kunden betala det priset, blir skotern kvar till mars då du kan sänka till vad du vill för att få iväg den

Och i mars vill kunden definitivt inte betala lila mkt som han kanske var villig att betala i december/januari.

Så då är det bara börja pruta för att slippa ha kvar skotern ytterligare ett år