Renegade 1200 turbo

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
Vad har ni för erfarenheter av renegade 1200 turbo?
Tips på ev förbättringar man kan/bör göra?
Ni som körde org först å sen monterade turbo hur tycker ni skillnaden blev?

Ska hämta en -11a med 180hk turbo på lördag :) :)
 

Patrik E

Välkänd medlem
12 feb 2008
380
1
16
Vad sitter det för primärvariator? Tra junket kommer att explodera.
Den svagaste länken är kedjan, går att förbättra radikalt med ett customdrev som är större men fortfarande tillåter back.
Stötdämparna är ju ingen höjdare, öhlins eller fetaste foxarna fixar det.
Vrid INTE på mer laddtryck, finns inget extra bränsle att ge med 180kitet.
En mycket trevlig skoter med bra bränsleekonomi som är lättast av alla fyrtaktare.
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Renegade 1200 väger 275 kilo i tjänstevikt.
Nytro MTX väger 279 kilo i tjänstevikt
Viper MTX väger 282 kilo i tjänstevikt

Marginell skillnad i vikt trots kortare matta, dock har ju Skidoon större tank men saknar å andra sidan ca 20 hk.

Det om vikten. :)
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.194
69
48
Skellefteå
Renegade 1200 väger 275 kilo i tjänstevikt.
Nytro MTX väger 279 kilo i tjänstevikt
Viper MTX väger 282 kilo i tjänstevikt

Marginell skillnad i vikt trots kortare matta, dock har ju Skidoon större tank men saknar å andra sidan ca 20 hk.

Det om vikten. :)
Vart kommer dom siffrorna ifrån? Kändes märkligt att vipern är tyngre än nytron
 

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Vad sitter det för primärvariator? Tra junket kommer att explodera.
Den svagaste länken är kedjan, går att förbättra radikalt med ett customdrev som är större men fortfarande tillåter back.
Stötdämparna är ju ingen höjdare, öhlins eller fetaste foxarna fixar det.
Vrid INTE på mer laddtryck, finns inget extra bränsle att ge med 180kitet.
En mycket trevlig skoter med bra bränsleekonomi som är lättast av alla fyrtaktare.
tummen upp för Patrik E som håller sig till topic
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.874
112
63
Skellefteå
Det är väl ett MCXpress kit? Slå dom en pling och ställ dina frågor där, dom kan nog svara på dina funderingar.
Ang TRA'n går det, om jag inte minns fel, att köra med den med en liten mod som just MCX gör.
 

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
Det sitter ett 180 kitt från mcx på den! Vad ska man köra med för variator mod på den?
Ska man köpa den nyare eDrive 2 variatorn eller räcker det å modda orginalet?
Vart hittar man det bättre drevet Patrik E?
Dämparna kommer att schimsas om till å börja med!
Vikten skiter jag fullständig i då jag åker en Renegade 1000sdi idag å den väger 297kg.
 

Patrik E

Välkänd medlem
12 feb 2008
380
1
16
Den nya variatorn är ännu sämre, en omsvarvad P85a är väl det ekonomiska altenativet.
En Tapp är väl det bra altenativet.
Jag tillverkade ett av originaldrevet och ett 27T billetdrev, kanske kan tänkas vara till salu då jag ska använda ett större.
1200an kommer att kännas fjäderlätt jämfört med 1000, jag hade en sån före också.
Angående vikterna och dom saknade hästarna, inte riktigt sanning.