Nu råkar det ju vara så att Chris Brown numera åker Polaris...Tittar man på Chris Brown verkar ju Yamaha gå att få till en skoter värd en förare i världsklass med modifikationer.
Nu råkar det ju vara så att Chris Brown numera åker Polaris...Tittar man på Chris Brown verkar ju Yamaha gå att få till en skoter värd en förare i världsklass med modifikationer.
Jag vill absolut inte regna på din parad, men någon "japansk kvalitet" får du tyvärr inte med Sidewindern heller... made in U.S. Men den har säkert förutsättningar att bli en bra skoter med mycket goda prestanda. Den väger som en Lynx Boondocker 800 men med 25 hk till och ofantligt mycket bredare register.Tittar man på Chris Brown verkar ju Yamaha gå att få till en skoter värd en förare i världsklass med modifikationer.
Tror Sidewindern kan vara en jäkligt bra maskin för den som vill ha japansk kvalité, och krutet likvärdigt en 800cc 2T med orginalmonterad snurra!
Självklart är den väl inte lika väl utformad som RMK & Summit, men ja...något inom mig säger att det är nu man ska prova Yamaha! Precis som "Krappen" säger, kanske går man Full Retard! Ska iaf iväg till handlarn nu efter jobbet och diskutera lite!
Nu tar du väl i så du skäms? Inte ens i den vildaste Yamahafantasts fantasi väger dom väl lika? (inte för att jag brytt mej om att kolla yamans vikter)......Den väger som en Lynx Boondocker 800 men med 25 hk till och ofantligt mycket bredare register.
Tidningen Snö Skoter har vägt några maskiner blöta i senaste nummret.Då var en sidewinder mtx bokad så nästa vinter står för första gången en Yamaha i garaget.
Har lusläst omkring på the internet för att hitta lite vikter, en standard viper 153 2015 väger blöt 277kg kontra 276kg på en m8000 med turbo (fabrikat okänt). Och till 2016 så var väl såvitt jag har förstått vipern lättad nåt kilo. Enligt handlaren så skulle sidevindern väga runt 270kg blöt.
Min nuvarande xm 163 väger väl runt 260kg blöt så vikten är jag då inte oroligt över. Sen hur jag kommer trivas med chassiet överlag blir en chansning Avskydde dom första proclimb modellerna.
Tja, du får väl kolla upp saken - lägg också till vikten av batteri, elstart och extra kylare med fläkt (som Yamahan har). Och då har ändå Yamahan mekanisk back och bättre dämpare... Så det där med Yamahas vikt är ungefär som att tro på tomten.Nu tar du väl i så du skäms? Inte ens i den vildaste Yamahafantasts fantasi väger dom väl lika? (inte för att jag brytt mej om att kolla yamans vikter)
En stor del i varför folk tror Lynxarna är tunga är att dom anger snudd på tjänstevikt som torrvikt medans di andre inte ens har med stötdämparolja i torrviktangivelsen
Ser ju lovande ut! Blir kul att se hur den upplevs i skogen då jag och mina vänner uteslutande kör vars det är "teknisk" åkning. Finns ju små nätta förare på 70 strecket som slänger runt boondockrar och summitar utan problem så med 100 pannor så ska nog även denna yamma kunna behärskas utan att bli röd i ansiktet:blink1:
Men är du så jävla dum som du verkar?Tja, du får väl kolla upp saken - lägg också till vikten av batteri, elstart och extra kylare med fläkt (som Yamahan har). Och då har ändå Yamahan mekanisk back och bättre dämpare... Så det där med Yamahas vikt är ungefär som att tro på tomten.
Tänkte precis samma sak, kan man parkera skotern några timmar upp och ner?Vet någon om nya yamaha går att rulla runt utan att det rinner ut olja genom luftningen till expansionskärlet?
Ja, det sitter Roll over-kit standard på Sidewinder.Tänkte precis samma sak, kan man parkera skotern några timmar upp och ner?
Oj,det var då och ta i.Att inte folk inser att alla tycker olika,det finns ingen maskin som är bäst på allt.Varken 4T eller 2T,håller man på med teknisk körning i tät skog,branta sluttningar(skogsavverkning)där har ju blårökarna övertag.Båda har ju sina för och nackdelar,men åter till Yamaha 2017. Nästa maskin blir nog en kort sidewinder,börjar sakna dom korta maskinernaMen är du så jävla dum som du verkar?
Bege dig ut med en Viper, Apex, Nytro, Nypex, ja ta vad fan du vill från Yamaha så lovar jag att du blir omkörd av alla Mountain maskiner från Doo, Lynx och Polaris alla dagar i veckan. Sen om din turboladdade Sidewinder, som tydligen ska ta över lössnömarknaden nu, tar sig fram snabbast på rullen över norra Europas största myr skiter jag fullständigt i. Rulla den ett varv i en slänt så är du en timme bort från närmaste 2-taktsåkare.
Du har alltså kollat upp vikten på din Lynx och blev sååå sur...Men är du så jävla dum som du verkar?
Bege dig ut med en Viper, Apex, Nytro, Nypex, ja ta vad fan du vill från Yamaha så lovar jag att du blir omkörd av alla Mountain maskiner från Doo, Lynx och Polaris alla dagar i veckan. Sen om din turboladdade Sidewinder, som tydligen ska ta över lössnömarknaden nu, tar sig fram snabbast på rullen över norra Europas största myr skiter jag fullständigt i. Rulla den ett varv i en slänt så är du en timme bort från närmaste 2-taktsåkare.
Du har alltså kollat upp vikten på din Lynx och blev sååå sur...
fan vad nice! Då saknas det ju bara en enkelt borttagbar gubbruta för att jag ska börja köra 4t!Ja, det sitter Roll over-kit standard på Sidewinder.
Om det inte ändrats så är det ju bara 4 Torx för att lossa rutan, verktyget följer med skotern. Så det är ju bara handla!fan vad nice! Då saknas det ju bara en enkelt borttagbar gubbruta för att jag ska börja köra 4t!
Blir tyvärr för stort projekt, i dagsläget har jag ju bara gummipluttar som rutan sitter i så när familjen är på plats och maten lagad så är det bara att slita loss rutan och dra till skogs! Offtopic men brp har ju en känsla för detaljer som ingen annan tillverkare har, tror det är därför dom har halva marknaden. Linq, dynor, rutor, fack osv.Om det inte ändrats så är det ju bara 4 Torx för att lossa rutan, verktyget följer med skotern. Så det är ju bara handla!