Tjena!
Kommer åka ett Mtntk turbokit till min -16 axys i vinter!
Så tänkte då dela med mig av lite bilder/filmer och info allt eftersom.
Är en Early snowcheck modell jag har, som är 163x3" med kedjehus. Kört ca 90mil med skotern under förra säsongen. Helt orginal förutom en Kmod 37" framvagn.
Hämtade kittet helgen som var och kommer att montera här om nån vecka framöver.
Lite om vad som ingår:
W/A Intercooler och en 150cm lång tunnelkylare som i stort sett kommer dubblera org. systemets storlek. Kopplas sen "inline" med orginal kylare. Enklare än ett standalone då man slipper extra vattenpump m.m. Motorn lär inte gå varm i första taget nu heller.
Borgwarner 6258 EFR turbo med dubbla rader keramiska kullager, integrerad dump m.m. Smörjs med tvåtaktsolja via skoterns org. pump.
En ordentlig ljuddämpare i rostfritt.
Bullydog GT för loggning och omprogrammering av ECU.
Org.spridare tas bort och hålen pluggas igen i cylindern. Ersätts med större spridare placerade i insuget.
Adapter för insugsluft via org. filter i huven.
Smarta fjäderspännare, samma sätts på insugsgummit också för att spänna fast intercoolern!
Nu är det bara montering och massa snö som saknas!
Mer kommer.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kommer åka ett Mtntk turbokit till min -16 axys i vinter!
Så tänkte då dela med mig av lite bilder/filmer och info allt eftersom.
Är en Early snowcheck modell jag har, som är 163x3" med kedjehus. Kört ca 90mil med skotern under förra säsongen. Helt orginal förutom en Kmod 37" framvagn.
Hämtade kittet helgen som var och kommer att montera här om nån vecka framöver.
Lite om vad som ingår:
W/A Intercooler och en 150cm lång tunnelkylare som i stort sett kommer dubblera org. systemets storlek. Kopplas sen "inline" med orginal kylare. Enklare än ett standalone då man slipper extra vattenpump m.m. Motorn lär inte gå varm i första taget nu heller.
Borgwarner 6258 EFR turbo med dubbla rader keramiska kullager, integrerad dump m.m. Smörjs med tvåtaktsolja via skoterns org. pump.
En ordentlig ljuddämpare i rostfritt.
Bullydog GT för loggning och omprogrammering av ECU.
Org.spridare tas bort och hålen pluggas igen i cylindern. Ersätts med större spridare placerade i insuget.
Adapter för insugsluft via org. filter i huven.
Smarta fjäderspännare, samma sätts på insugsgummit också för att spänna fast intercoolern!
Nu är det bara montering och massa snö som saknas!
Mer kommer.
Skickat från min iPhone med Tapatalk