Tjena! Ny här på forumet så vet inte om jag placerat det hör i rätt tråd.
Har ett problem med min et 340 den är blöt på ena stiftet och vitt på det andra stiftet (variator sidan).
Har provat kolla så den inte drar i sig soppa via vacuumslangen till pumpen.
Har provat bytt stift och första gången funkade det och båda stiften blev vita så den gick snålt. Men efter ett tag började stiften bli blöt igen och förgasaren flödade över, så kollade flottörnivån och den var bra men provade sänka flottören lite ändå och då slutade det flöda över och ena stiftet gick tillbaka till att gå snålt men det andra stiftet är blött fortfarande.
Har även provat mäta upp tändspole och laddspolen och bytte plats på tändkablarna men det är fortfarande att stiftet på variatorsidan är vitt och det andra blött.
Förgasaren är bytt från orginal spjällförgasare till mikuni tm38.
Vet inte vad felet kan vara så skulle uppskatta all hjälp jag kan få! Ursäkta om det blev lite långt och rörigt. //Alex
Har ett problem med min et 340 den är blöt på ena stiftet och vitt på det andra stiftet (variator sidan).
Har provat kolla så den inte drar i sig soppa via vacuumslangen till pumpen.
Har provat bytt stift och första gången funkade det och båda stiften blev vita så den gick snålt. Men efter ett tag började stiften bli blöt igen och förgasaren flödade över, så kollade flottörnivån och den var bra men provade sänka flottören lite ändå och då slutade det flöda över och ena stiftet gick tillbaka till att gå snålt men det andra stiftet är blött fortfarande.
Har även provat mäta upp tändspole och laddspolen och bytte plats på tändkablarna men det är fortfarande att stiftet på variatorsidan är vitt och det andra blött.
Förgasaren är bytt från orginal spjällförgasare till mikuni tm38.
Vet inte vad felet kan vara så skulle uppskatta all hjälp jag kan få! Ursäkta om det blev lite långt och rörigt. //Alex