De är en hel del motorer som är omgjord till tvåtaktsbränslesmorda yttre lager (pto och magsida).
Men de ser du enkelt om de borrat ett 2-4mm hål inifrån vevhus och dit ut. Då kör man utan inre vevaxeltätningar så bränslet kan cirkulera.
Kolla filmen nedan, så bör de va gjort, eller rättare sagt de måste borras på så sätt. Utan borrhål blir de typ hydrallock /vakum och då kan de yttersta lagret framförallt på pto sidan få för lite olja/bensin.
Borra med 4mm borr om du ska borra för allt under 4mm är i minsta laget.
[/QU
De är en hel del motorer som är omgjord till tvåtaktsbränslesmorda yttre lager (pto och magsida).
Men de ser du enkelt om de borrat ett 2-4mm hål inifrån vevhus och dit ut. Då kör man utan inre vevaxeltätningar så bränslet kan cirkulera.
Kolla filmen nedan, så bör de va gjort, eller rättare sagt de måste borras på så sätt. Utan borrhål blir de typ hydrallock /vakum och då kan de yttersta lagret framförallt på pto sidan få för lite olja/bensin.
Borra med 4mm borr om du ska borra för allt under 4mm är i minsta laget.
Ska det sitta packboxar mellan veven och de yttre lagren och dessa i sin tur smörjs med Isoflex? Om inte borde väll olja/bensin till slut spola rent de yttersta lagren från fett, med service som följd. På PTO sidan på min vev finns ett ca 10-12mm mellanrum mellan lagren. Ska det egentligen sitta en packbox där eller hur funkar det? Jag blir inte klok