Om du har en 3300 ( <--1989 ) så måste du även byta till moderna drivhjul med 2,52" pitch/delning ! )Ska byta matta på min GLS 3300R -88, vad är det för delning på den mattan?
Har fått tag i en 320x38x25 med 2,52´s delning, passar den rakt av eller måste man byta drivhjul?
Vad är det för pitch/delning orginal på dom <--1989 ?Om du har en 3300 ( <--1989 ) så måste du även byta till moderna drivhjul med 2,52" pitch/delning ! )
( 1990--> ) så sitter det redan rätt drivhjul på alla GLS Det är inga problem med att montera diverse olika mattor på din GLS.
Det är väll 1,97` om jag inte minns fel.Vad är det för pitch/delning orginal på dom <--1989 ?
Och de är vell inte "vanliga" drivhjul heller, de ser vell ut som ett "kugghjul", om ja inte är helt ute och cyklar?Det är väll 1,97` om jag inte minns fel.
Polaris P85 med POSITIV offset. Finns info om det på minst 2 ställen i denna tråd. Med positiv offset menar jag den varianten som har innerskivan längre ut från motorn. Finns en med negativ offset där skivan hamnar väldigt nära motorn, den passar inte...Variatorproblem!!
Har en GLS 3500 -91 som primärvariatorn har rasat på, en comet 108C. Håller nu febrilt på att försöka få tag i en ersättare till den, men just den variatorn verkar ju inte gå att hitta nånstans!
Finns det några andra alternativa variatorer som passar också??
Mattan kan mycket väl passa. Eftersom du måste flytta ner den övre stödhjulsaxeln för att mattan inte ska skrapa i tunneltaket, så "tjänar du" nån cm där.Nån som vet om en 325x38, 32mm matta passar på 3600'an utan att korta?
Och nån som vet några plastskidor som passar på original fästena?
Eh, han fråga inte efter om nån som var nån "Mountain maskin", utan han fråga ju efter vilken som är SMIDIGAST (om man tänker sig första frågan), och då är ju Ranger'n smidigast i skogen och Cobra'n/3-6'an är "smidigast på leden"...ingen av dom dära är en mountain för att dom är långa, dom har inte nå mycke motor och inte nå höga kammar, utan dom är till för att smyga/krypa i skogen eller fara ut med familjen och dra skoterkälke
Vad är skillnaden på Ranger king 377, 500 och 600? och är det nån speciell årsmodell man ska passa sig för?jag syftade på den andra frågan. och hans budget är på ca 20-25k kr och för det får man inte en ranger mountain. han kan inte mena rm för den budgeten så du får börja läsa inläggen bättre
här har du artikelnummret till det du söker
280235
/Jonas