Rmk 700 -99

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Skulle vilja ha så mycket info om rmk 700 -99 som möjligt. Bensinförbrukning? hur går den på led//lössnö? Allmänt? Är den driftsäker? Annan nödvändig info? Hur funkar backen? Vill vet ALLT ni vet!

mvh oskar, Tacksam för snabba svar!

931Melander

Välkänd medlem
29 okt 2006
383
0
16
Piteå
Måste väll vara någon som har egenskaper av denna skoter? bara skriv allt ni vet ;)
Vissa saker är ju avhandlade HUNDRA gånger, så sök lite i ämnena så kan du hitta all info.
det tar ju faktiskt lite tid att skriva ALLT man VET...

läs på en annan rmk för köregenskaper, boggie etc.
läs på en 700 sks eller XC för motorkaraktär

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Fick´höra att variatorn var lite dålig och att förgasaren var svår att få rätt inställd, stämmer detta?

Polle_man

Välkänd medlem
21 okt 2006
156
0
6
SOLLE
variatorn dålig??Det sitter ju en vanlig p85 på den oxå,och det är riktigt bra grejor de,sitter på dom flesta polaris,sen sitter det ju kehin gasare på den,samma som på xc modellerna(dom äldre)Och dom kan va knepiga att ställa in,tar framförallt onödigt mycket soppa,powerpack och boostboottle är nästan ett måste på dom.I övrigt är det nog en riktigt skaplig skoter

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Kollat me bekanta och så, många säger att det är bättre och satsa på en 600 :s behöver mer info så om du sitter inne me ngt, SKRIV!! ;)

technotrasher

Medlem
24 mar 2009
10
0
1
Skellefteå
Har åkt -99a nu i några säsonger och är över lag nöjd med maskinen. Sitter 44mm matta och standard drevning än så länge, och jag tycker jag klara mig galant! När det gäller framkomlighet skulle jag säga att föraren står för minst 30%! En sak man måste kolla är bestyckningen, det sitter nämligen Keihin gasare på 99an som är lite bråkiga. Dels är originalbestyckningen från USA helt galen, se till att det sitter 185 på v-sidan, 180 på andra, och 45 lågfart. Och vacumsynka! Ett variatorkit på det så har du en jädrigt fin maskin, som i dagsläget börjar komma ner riktigt hyggligt i pris dessutom!

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Hade en rmk 700 -99 i två vintrar, har bara bra minnen från den skotern. Börjar med det negativa: Likriktaren är kännslig och det enda som gick sönder var armen på oljepumpen men körde flera mil så innan jag upptäckte det. Dock har den aldrig skurit, och ja jag känner han som köpte den.
Går över förväntan i puder för att vara 345*38*44, dock behöver den en styrhöjjare.. Håller ihop väldigt bra då chassiemässigt och motorn är bra säker.
Soppa vill den ha men det är ju en 700a, dock klarade jag mig ofta på 20 liter/helg. Smidig och lätt att burka med. Går även bra efter led. En vad man idag skulle klassa som hybrid.

Mer skoter för pengarna kan du inte få :beer: