Eller varför inte sätta gränsen vid ålder då man av Landet anses vara lämplig skoterförare? 16 år? Eller som dom flesta andra forum har ( inte skoterforum) 18år.
Det där är helt fel väg att gå, det är inte åldern du ska "sortera" medlemmar efter. Själv är jag långt ifrån några av de äldre här på forumet, men tycker jag bidrar så gott jag kan. Skulle åldern då höjas till 18 skulle jag inte ens få vistas här.
Ett annat snedsteg vore att göra det obligatoriskt att uppge sin ålder. Eftersom många då skulle "se ner" på de yngre och inte ta svaren lika seriöst (tro mig, det är så vad man än vill tro).
Det här med nybörjarforum låter riktigt bra, men det ska
inte baseras på regdatum eller ålder. Tror tyvärr att lotten än en gång faller på att användarna kan vara ärliga mot sig själv och hålla sig på den nivån man faktiskt är, och inte springa kunskaperna i förväg.
I slutändan är det användarna som får skärpa sig. Hur mycket man än anstränger sig som mod, förenklar, sorterar, redigerar, underlättar så kommer ändå de där användarna finnas kvar. Nu fick det här en väldigt negativ klang, men ansvaret ligger faktiskt i slutändan ändå på användarna.
Så: Inför ett nybörjarforum där folk får ställa de "dumma" frågorna. Men tvinga ingen dit.