lynx 600rs

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
Bara jag som inte ser en bild? Sen förstår jag heller inte hur man ska regga sig på denna skumma sida....
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Bilderna fösvann fort som attan därifrån, möjligen BRP som inte vill visa upp den riktigt ännu?
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
hade du frågat så hade jag lagt upp den på en gång för jag kopierade just den bilden innan dom försvann från hemsidan :p
 

katoh

Medlem
6 jan 2007
20
0
1
Umeå
ja den är väldigt lik. annan tunnel och naturligtvis pps-boggie, det är väl de skillnader man ser..
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Gillar inte att dom gett upp LVS, de som kännetecknade Lynx ju!

Och de funkade väl bra eller?
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Förklädd Ski-Doo ?

:hmmmm2: Det känns som om något inte stämmer med dessa bilder :hmmmm2:


1. Maskinen är alldeles för lik Ski-Doo XP 600 Racer på alla möjliga och omöjliga sätt....
Var är de för LYNX så speciella konstruktions lösningarna ?

2. Enligt vedertagna oskrivna regler är den i så fall minst 1 säsong för tidig.

3. Varför står en så här topphemlig maskin i ett vanligt hemma hos Kalle Karlsson garage ?




Att LYNX nästa sport maskin i grund och botten kommer att vara baserad på Ski-Doo XP's grund är väl ganska självklart, men denna maskin har alldeles för mycket Ski-Doo över sig vilket gör att jag inte tror att detta är den kommande LYNX'en

Fler detaljerade bilder skulle inte skada...... ;)



.
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
De kan mycke väl vara en förklädd Ski-Doo, men de syns ju att den har PPS-boggie och en annan tunnel, vilket är lite konstigt då.

Sen att den står i ett "hemma" garage är också mycket konstigt.

Får hoppas att de är en Lynx (om de är en) som ska fortsätta modifieras :eek:
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
jag hoppas då att lynx fortsätter med sin lite "råare" stil. Lynx ska vara lite mer grovhuggen och stabil med riktiga dämpare!
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
http://isaksen-cross.no/

Bilderna kommer härifrån.
Varför skulle de lägga ut dem om det inte var på riktigt ?
Japp, Jag har också funderat på det...

Men han är inte LYNX fabriksförare....
Varför skulle han ha en så topphemlig maskin i sitt hemma garage ?

De kan mycke väl vara en förklädd Ski-Doo, men de syns ju att den har PPS-boggie och en annan tunnel, vilket är lite konstigt då.

Sen att den står i ett "hemma" garage är också mycket konstigt.

Får hoppas att de är en Lynx (om de är en) som ska fortsätta modifieras :eek:
Som sagt var så känns det som att något inte stämmer här ! :hmmmm::hmmmm:



Janne Tappio slutat som LYNX fabrikens # 1 förare och hans plats tagit utav vår egen svenske Peter Ericson http://www.peterericson.se/www.peterericson.se/Frontpage.html

och såvitt jag vet har inte någon annan förare än Peter fullt fabriks support vilket leder till att han om någon alltid får tillgång till de allra senaste grejerna.
Därför är det konstigt att en norsk gutt skulle ha denna topphemliga maskin hemma hos sig redan nu osv osv.

Som sagt var :hmmmm::hmmmm: många ??????????? är det !




.